La xifra d'usuaris atesos va augmentar un 18% el 2021 respecte al 2018
BARCELONA, 23 maig (EUROPA PRESS) -
L'agncia de promoció econmica de l'Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, ha impulsat la nova campanya 'Barcelona Activa et connecta' amb la qual vol donar a conixer els serveis que ofereix a la ciutadania i empreses.
La intenció de la campanya és oferir els recursos de l'agncia "per emprendre, impulsar un negoci, formar-se o trobar ocupació", ja que són els principals mbits d'actuació d'acord amb els interessos dels usuaris, segons ha informat Barcelona Activa aquest dilluns en un comunicat.
A més a més, pretén donar-se a conixer a les persones que encara no han participat en algun dels seus programes i serveis, i incrementar la seva interacció amb l'organització; d'aquesta manera, des d'aquest dilluns fins al juliol, la campanya tindr com a suports comunicatius banderoles i cartells per tota la ciutat.
El primer tinent d'alcalde i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha destacat que l'objectiu és "continuar acompanyant persones i empreses per construir una ciutat millor, amb més preparació i amb totes les eines necessries que els aporta" l'agncia municipal.
"Ho fem amb una mirada global i també tenint en compte la realitat dels barris i la proximitat, amb la voluntat d'arribar a tothom", ha subratllat.
EL 74% CONEIX BARCELONA ACTIVA
Segons l'Enquesta mnibus Municipal, elaborada entre mar i abril del 2022, un 74% dels barcelonins coneix Barcelona Activa, principalment per la via del boca-orella, amb persones que han participat en programes i serveis i les han recomanat.
Els serveis més coneguts són l'orientació i el suport a la recerca d'ocupació (42%), els cursos de formació (32%) i el suport a la creació i creixement d'empreses (32%).
El nombre de persones ateses ha augmentat aquests anys amb un increment del 18% el 2021 respecte al 2018, i més del 60% dels participants en activitats de formació tecnolgica i serveis per emprendre tenen estudis universitaris, menys del 40% a serveis i programes d'ocupació.
Quant a nivell territorial, al districte de Nou Barris és on més ha augmentat la participació (+31%), i també a Horta-Guinardó (+22%) i a Sants-Montjuc (+23%).
A més a més, la irrupció de la pandmia i la digitalització de serveis han donat entrada a un nombre més gran d'usuaris de l'rea metropolitana i la resta de Catalunya.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona