BARCELONA 14 ago. (EUROPA PRESS) -
L'agncia de promoció econmica municipal Barcelona Activa destinar 2,6 milions d'euros a projectes impulsats per emprenedors i empresaris per activar l'economia dels barris mitjanant la vuitena edició del programa 'Impulsem el que fas'.
Aquestes ajudes, amb les quals s'espera arribar a un total de 150 projectes que rebran entre 16.000 i 43.000 euros, inclouen sis modalitats vinculades a reptes i sectors econmics estratgics, informa l'Ajuntament en un comunicat.
La principal quant a l'assignació pressupostria (1 milió d'euros) és el 'Amunt persianes', que preveu permetre l'engegada de nous negocis en locals de planta baixa, i que aquest any també promour l'obertura de llocs de mercats.
La resta de modalitats són per cofinanar actuacions vinculades amb l'mbit de la innovació socioeconmica i l'economia social i solidria; i el foment de l'ocupació de qualitat, amb actuacions de mercat de treball i intermediació i l'abordatge de la precarietat laboral en algun dels districtes que estan per sota de la renda mitjana (Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí, Ciutat Vella, Sants-Montjuc i Horta-Guinardó).
DESCONCENTRACIÓ TURÍSTICA
També l'impuls de projectes que afavoreixin la desconcentració territorial del turisme i que ajudin a reduir la pressió turística de les rees més visitades; per a actuacions en alimentació sostenible i consum responsable, i per contribuir a millorar l'eficincia i la reducció de l'impacte del repartiment urb de mercaderies, mitjanant vehicles de zero emissions.
El període de sollicituds s'obrir al setembre i estar vigent fins al 15 d'octubre o fins a esgotar-se el pressupost, i les ajudes s'atorgaran segons l'ordre cronolgic de presentació de les sollicituds, sempre que compleixin els requisits establerts en la convocatria.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona