Se celebrarà del 26 al 28 de setembre i preveu l'assistència de més de 9.000 professionals
BARCELONA, 29 juny (EUROPA PRESS) -
La primera edició de Rebuild, una fira i congrés sobre innovació per al sector de l'edificació, tindrà lloc entre el 26 i el 28 de setembre al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) i preveu l'assistència de més de 9.000 professionals, 200 expositors i més de 250 ponents.
El president de Rebuild i conseller delegat de Neinor Homes, Juan Velayos, ha explicat aquest divendres en roda de premsa que el sector de la construcció "necessita una profunda transformació", com ja han fet els altres sectors, i ha avisat que les empreses que no s'adaptin a aquests nous temps, marcats per la digitalització, no sobreviuran.
Rebuild pretén ser una plataforma per conèixer les noves tendències constructives, en què conflueixen disseny, tecnologia, eficiència i sostenibilitat, i comptarà amb una zona d'exposició i també amb el Congrés Nacional d'Arquitectura Avançada i Construcció 4.0.
S'organitzaran també activitats paral·leles com el Leadership Summit, un esmorzar amb els líders del sector i inversors; el Constru Innovation Marketplace, amb centres tecnològics i 'start-ups' que ofereixen noves solucions i materials constructius, i el Brokerage Event, una cita per reunir les marques fabricadores amb empreses que ja tenen projectes en marxa a la recerca d'accions de compra immediata.
El director de Nebext --l'empresa impulsora de l'esdeveniment--, Albert Planas, ha explicat que aquesta fira va destinada a tots els actors que actuen en el procés constructiu, com fabricadors, arquitectes, interioristas, centres tecnològics, clústers i administracions públiques, entre d'altres.
El director del Congrés Nacional d'Arquitectura Avançada i Construcció 4.0, Ignasi Pérez, ha indicat que l'esdeveniment comptarà amb quatre eixos: l'arquitectura avançada per a la primera fase dels projectes; la construcció 4.0 per a la fase d'edificació; nous materials i processos per a la fase d'interiorisme, i experiència de l'usuari.
En el congrés es debatrà, per exemple, sobre eficiència energètica, domòtica, 3D, nous materials, 'proptech', construcció en fusta, sostenibilitat, construcció modular i realitat virtual, entre d'altres.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona