Publicado 25/06/2019 20:57

Una vintena de marques busquen conquerir nous mercats al Showroom de la 080 per fer front a l'alentiment del comer

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Chacón reivindica la importncia de la moda per l'economia i demana conscienciar el consumidor del valor afegit dels productes catalans

ACN

Barcelona.-Una vintena de marques com Escorpion, Teoh & Lea, Maite by Lola Casademunt o Sita Murt busquen conquerir nous mercats a la 8a edició del 080 Fashion Showroom, l'espai comercial de la passarella barcelonina que té lloc fins aquest dimecres. La sala espera que rebi visites d'una trentena de compradors, agents o distribudors de botigues de pasos com Frana, Israel, Estats Units, Corea del Sud o Canad. En la inauguració, el president del Clúster Catal del Txtil (MODACC), Pep Generó, ha assegurat que cal reforar la presncia exterior de les marques davant de l'alentiment del comer internacional provocat pels efectes de la guerra comercial entre Estats Units i la Xina.

Una de les marques que hi és des de la primera edició és la igualadina Sita Murt. La seva directora comercial d'exportació Merc Sánchez ha assegurat que aquest any s'han fet "coses diferents" i s'ha tornat als orígens perqu són les empreses les que han proposat els agents, els clients i distribudors que havien de venir."S'ha notat, hi ha hagut més intercanvi, més gent interessada, més contactes, en general s'ha treballat més, en les últimes edicions s'havia notat una mica de baixada i ha tornat a revifar una mica", ha explicat en declaracions a l'ACN.De la mateixa manera, la firma sabadellenca Yerse afirma aquest any ja han tingut contactes amb compradors del Líban o d'Itlia. Per a aquesta marca, ser al Showroom representa poder presentar a actors internacionals el disseny d'uns productes que han crescut durant els últims 55 anys sota la gestió de la família Generó i reivindicant-se com una marca de Barcelona. "Aprofitant una infraestructura com el 080 per estar entre desfilades de modes podem introduir la nostra marca", ha explicat Alexia Boutry, encarregada d'exportació de la marca.Una de les dissenyadores que, en canvi, és a la sala d'exposició per primer cop és la gaditana Maria Vázquez, de la marca de bosses Bolsillo, que ha arribat amb una proposta artesanal de productes de pell que fa servir un procés d'adobat vegetal que "no contamina". "Venim aquí per tenir més presncia amb distribudors de la Unió Europea, ja que de moment venem a el Japó", ha assegurat Vázquez en una entrevista amb l'ACN.En la inauguració de l'espai, la consellera d'Empresa i Coneixement, ngels Chacón, que estava acompanyada de la directora general de Comer, Muntsa Vilalta, ha reivindicat la importncia del sector de la moda, que suposa el 8% del PIB de l'economia catalana, dóna feina a 70.000 persones i factura més de 15.000 milions d'euros l'any. A més, ha demanat conscienciar el consumidor del valor afegit dels productes catalans.En aquest sentit, la consellera ha recordat que el consumidor d'avui est "híper connectat" i "híper sensibilitzat" per ha reconegut que "queda molta" perqu entenguin "qu significa tota la cadena de valor del sector moda". D'altra banda, Chacón ha volgut reivindicar la 080 és una "excellent passarella per és molt més que aix" i ha comentat que activitats paralleles com el Showroom s'han de desenvolupar encara més per poder atraure compradors estrangers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés