Publicado 21/07/2019 06:13CET

Vidreres treballa per desencallar les millores de la C-63 un any després de l'accident amb quatre víctimes mortals

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Territori té previst la construcció de tres rotondes i Trnsit estudia si implementa un radar de tram

ACN

Vidreres.-El municipi de Vidreres (Selva) manté les reunions amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per desencallar les obres de millora de la C-63 un any després de l'accident que va acabar amb la vida de quatre persones en un xoc frontal. L'alcalde del municipi, Jordi Camps, ha recordat que "en el moment de l'accident vam intentar pressionar a la Generalitat per desencallar l'actuació". Després de diverses reunions, ja hi ha un projecte redactat que preveu la construcció de tres rotondes als accessos de les principals urbanitzacions que hi ha a la carretera: Terra Fortuna (on hi va haver l'accident mortal), Puigventós i Aiguaviva. A més, el Servei Catal de Trnsit (SCT) també ha detallat que estudiar si installa un radar de tram a la C-63 per pacificar el trnsit.

La carretera C-63 en el seu tram entre Vidreres i Lloret de Mar (Selva) és un dels trams més perillosos de les comarques gironines. De fet, peridicament hi ha accidents perqu és un tram en qu els conductors superen la velocitat permesa (fixada a 80 km\/h) i els revolts que hi ha obliguen a fer frenades brusques. També els vehicles que volen accedir a les urbanitzacions de la zona acaben convertint-se en la diana de molts accidents.De fet, el 21 de juliol de 2018 aquesta carretera va ser testimoni d'un important accident de trnsit en qu quatre persones van perdre-hi la vida. Arran d'aquest xoc frontal, els vens de la zona es van mobilitzar. També ho va fer l'Ajuntament de Vidreres, tal com ha recordat l'alcalde del municipi, Jordi Camps. "En el moment de l'accident vam intentar pressionar a la Generalitat per desencallar l'actuació", ha detallat Camps.Fruit d'aquestes pressions, l'alcalde i el Departament de Territori i Sostenibilitat van comenar a reunir-se per concretar un projecte de millora de la carretera. Camps ha avanat que Territori es va comprometre a "tirar endavant tres rotondes" al municipi. Es tracten de tres giratoris situats als accessos de les principals urbanitzacions que hi ha a la carretera, un a Terra Fortuna, un altre a Puigventós i l'últim a Aiguaviva. Aquests tres accessos són els punts amb més accidentalitat, ja que tots els vens es troben que han de creuar la carretera per accedir a l'urbanització o incorporar-se a la via.Si a aquesta acció s'hi suma la velocitat de més de 80 km\/h a la qual circulen bona part dels vehicles, comporta un risc per als vens. Camps ha detallat que al llarg d'aquest any "la Generalitat s'ha mogut" i ja té a punt aquest projecte de millora. Ara cal esperar a la licitació. Fonts consultades al Departament de Territori i Sostenibilitat han anunciat que no hi ha cap data prevista de licitació de les obres.Trnsit estudiar installar-hi un radarEn parallel a les millores de la carretera, els vens i l'Ajuntament van demanar mesures "d'urgncia" que redussin la sinistralitat de la via. Una de les mesures és la installació de radars en diversos punts o un radar de tram entre Lloret de Mar i Vidreres. Segons ha avanat Camps, el Servei Catal de Trnsit (SCT) "ha estimat la possibilitat" de posar-hi un radar de tram "per garantir la seguretat" dels vens i dels conductors. Tot i així, el SCT encara no ha fixat una data límit per prendre la decisió.

el més llegit

  1. 1

    Detingut per saltar-se un control policial a Banyoles

  2. 2

    Quatre detinguts per cultivar marihuana en un immoble de Figueres

  3. 3

    CCOO de Catalunya rebutja l'ERO de Girbau per acomiadar 76 persones

  4. 4

    El Govern s'ofereix a col·laborar amb l'Estat al delta de l'Ebre

  5. 5

    L'alcalde de Terrassa denuncia el "segrest" del seu compte d'Instagram

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés