Publicado 07/02/2019 08:33

Vens del Maresme i el Valls demanen un redisseny de les rutes d'aterratge al Prat per excés de soroll

Agencia Catalana de Noticias
ACN

En moments de mxima afluncia han comptabilitzat el pas de fins a disset avions en una hora a menys de 1.000 metres dels habitatges

ACN

rrius.-Vens d'urbanitzacions i nuclis disseminats de Vilanova del Valls, i d'Argentona i rrius, al Maresme, denuncien un augment de la contaminació acústica a la zona arrel del nou disseny de les rutes d'aproximació d'avions a l'aeroport del Prat que l'empresa pública encarregada de la gestió de l'espai aeri espanyol, Enaire, va posar en marxa l'abril de 2018. Una de les noves rutes passa just per sobre d'aquestes poblacions i en alguns casos els avions volen a menys de 1.000 metres dels habitatges. Els vens reclamen que es puguin fer mesuraments oficials de soroll i es pugui replantejar un redisseny de les rutes per minimitzar l'impacte. En dies de trnsit intens han arribat a comptabilitzar el pas de disset aeronaus en una hora.

Els afectats són uns 7.000 vens de les urbanitzacions de Can Cabot, Can Rami i Can Ribosa, a Argentona; Can Nadal, a Vilanova del Valls, i el nucli i les cases disseminades d'rrius. És el cas de la Marta i el Marius, una parella que fa dos anys es va traslladar de Barcelona a rrius en busca del silenci de la muntanya i que ara topen amb aquesta problemtica.Segons detallen, i es pot comprovar a través del mapa interactiu d'Aena, els avions passen per aquesta zona entre els 1.000 i els 2.500 metres sobre el nivell del mar, per tenint en compte que hi ha nuclis a 300 metres d'altitud, com és el cas d'rris, el pas dels avions per sobre de les cases és molt més proper."És freqüent que passin quatre o cinc avions per hora en dies normals, sense aturador entre les set del matí i les onze de la nit", asseguren. En dies de mxima afluncia, per, han comptabilitzat fins a disset avions en una hora, tot i que la mitja diria est al voltant de les 50 aeronaus, amb puntes de més d'un centenar d'avions diaris alguns dies d'estiu de 2018.Tot i aix, en l'estudi d'impacte ambiental del nou disseny de les rutes aries s'assegura que no hi ha canvis significatius en l'impacte acústic "a les zones sensibles al soroll", que Enaire ubica a "l'entorn aeroportuari", per no fa esment de nuclis més allunyats com els que ara denuncien la seva situació.Davant d'aquesta situació, els vens estan ara pendents de sollicitar mesuraments oficials de l'impacte sonor a altres administracions, com el Consell Comarcal del Maresme, la Diputació de Barcelona i Generalitat de Catalunya per determinar quin és el nivell real de decibels que hi ha en aquesta zona durant el pas dels avions.Els vens creuen que hi ha alternatives per fer passar els avions per altres corredors que tinguin menys impacte sobre les zones habitades, com l'aprofitament del traat de les autopistes, avanar l'entrada a mar abans de l'aterratge o simplement desplaar lleugerament les línies de pas d'avions per esquivar aquests nuclis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés