Publicado 06/09/2019 13:55

Vens de Castelldefels i Gav Mar demanen que el creixement de l'aeroport del Prat no alteri la configuració de pistes

Diverses associacions i plataformes reclamen que l'activitat sigui "sostenible" i no augmenti la contaminació atmosfrica i acústica de l'entorn

ACN

Barcelona.-Diverses associacions de vens de Castelldefels i Gav Mar han demanat que el creixement de l'aeroport del Prat no alteri l'actual configuració de pistes i horaris. En un manifest difós aquest divendres, les entitats han avisat que una alteració podria empitjorar la contaminació "química i acústica" que ja provoquen les operacions aries. Les associacions han recordat la lluita que ja van protagonitzar quan es va obrir la tercera pista del Prat "per combatre l'agressió mediambiental" de la infraestructura i han alertat que una possible ampliació de l'aeroport pot fer retrocedir les millores que van aconseguir amb la configuració de pistes implementada a partir del 2006, que va reduir l'impacte acústic a Gav i Castelldefels. Per aix, han demanat que s'aposti per "un creixement sostenible" i es renunci a "un augment indiscriminat d'operacions aries".

L'Associació de Persones Afectades per la Contaminació Acústica de la Navegació Aria (APACANA) de Gav Mar, la Plataforma Preservem Castelldefels, l'Associació Plataforma Contra el Soroll i Contaminació Química dels Avions Prou Soroll de Castelldefels i l'Associació de Vens de Gav Mar són els signants del manifest.Al document, reclamen als Ajuntaments de l'entorn de l'aeroport que "prenguin part activa en la defensa dels ciutadans" i proposen fer un "front comú contra l'amenaa que plana sobre el territori". Les associacions fan esment a unes declaracions del president d'Aena, Maurici Lucena, de principis d'estiu en les quals va manifestar la intenció d'obrir el debat sobre una ampliació de l'aeroport.Les associacions han mostrat una "absoluta oposició" a canvis en la configuració de les pistes i han defensat de forma "ferma" l'actual model d'operació de pistes" segregades, línia en la qual consideren que cal avanar. "Encara ocasiona uns nivells de soroll que haurien de reduir-se", han argumentat, i han demanat que es treballi per reduir els "efectes negatius de l'aeroport sobre el territori".Segons el manifest, cal que prevalguin "els principis de salut i protecció mediambiental sobre interessos purament mercantils o economicistes" i aix s'ha de fer amb el manteniment de l'actual model en lloc d'un amb pistes independents.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés