Publicado 22/10/2020 06:03

Uns 150.000 viatgers de Rodalies afronten tres dies d'alteracions en el servei per les obres del 4+4 a Sants

Pla mitj de la directora de Rodalies a Catalunya, Mayte Castillo, el 21 d'octubre del 2020. (Horitzontal)
Pla mitj de la directora de Rodalies a Catalunya, Mayte Castillo, el 21 d'octubre del 2020. (Horitzontal) - Lluís Sibils (ACN)

La companyia ha planificat el dispositiu d'aquest cap de setmana amb un mes i mig d'antelació

ACN

Barcelona.-L'estació de Sants afronta aquest divendres, dissabte i diumenge d'alteracions importants en el servei de l'R2 sud, R2 nord, R3, R7 i R11 de Rodalies per la finalització de les obres del 4+4 a la part del túnel del Passeig de Grcia i que poden afectar fins a 150.000 passatgers, 75.000 dels quals dem. La companyia treballa en el dispositiu des de fa un mes i mig i est intensificant la campanya per informar els usuaris a través de missatges en diversos suports a les estacions i amb refor de personal, entre d'altres. La directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, destaca que aquesta actuació permetr "equilibrar" el flux de trens que circulen pel túnel de Passeig de Grcia i per Plaa Catalunya.

L'Estació de Sants té vuit vies d'estacionament per a trens de Rodalies, Regionals i Llarga Distncia. Fins ara, dues donaven servei als 470 trens diaris que passen pel túnel de Plaa de Catalunya, i les altres sis als 370 trens que passaven pel túnel de Passeig de Grcia. Amb el nou esquema, les vies 7, 8, 9 i 10 de Barcelona Sants serviran per als trens que circulen pel túnel de Plaa Catalunya, i les vies 11, 12, 13 i 14 s'utilitzaran per als de Passeig de Grcia. D'aquesta manera, cada túnel comptar amb dues vies per sentit utilitzant la mateixa andana.Els treballs d'aquest cap de setmana comportaran restriccions a les vies 11, 12, 13 i 14. El tcnic d'Operacions de Rodalies Xavier Girona ha detallat que s'actuar sobre les vies de l'eix Passeig de Gracia i que en alguns moments només n'hi haur dues d'operatives en sentit únic. Per una part, s'optar per desviar una part dels combois per Plaa Catalunya i per l'altra es donar pas alternatiu. Girona, per, ha garantit que l'eix de Passeig de Grcia estar "completament en servei" a partir de dilluns amb la nova configuració.Renfe ultima aquests dies la 'malla' de cada línia, és a dir, la planificació de cada jornada tenint en compte el nombre de freqüncies, quin tipus de material circular (model 450 de doble pis, 447 o Civia), si ser de doble composició i quants combois tenen garantit l'accés per a les persones amb mobilitat reduda, entre d'altres factors.La directora de Rodalies a Catalunya, Mayte Castillo, assegura que la nova configuració "permetr millorar la puntualitat" i que posteriorment s'analitzaran els solcs i la capacitat del túnel per si cal modificar el servei per ampliar-lo per "mai per reduir-lo". El pas següent ser iniciar les obres en les vies del túnel de Plaa Catalunya, tot i que Castillo no espera que les incidncies siguin "tan remarcades". Un cop finalitzats tots els treballs, que van comenar l'1 de juny, ser menys probable que un comboi s'hagi d'esperar dins del túnel en cas d'incidncia en un altre tren ja que es disposar de dues vies per sentit en una mateixa andana.Per preparar el dispositiu d'aquest cap de setmana, la companyia hi treballa des de fa almenys un mes i mig. El tall que ara es produir a Sants s'havia de fer el passat cap de setmana del 12 d'octubre (aprofitant el dilluns festiu) per arriba amb dues setmanes de retard i implicar causar afectacions en un dia laborable, dem divendres. Renfe calcula que les obres d'aquest cap de setmana afectaran prop de 150.000 viatgers, dels quals la meitat seran divendres, uns 40.000 dissabte i uns 30.000 diumenge.Girona assenyala que l'objectiu és "minimitzar" aquestes alteracions per als usuaris tot i que admet que davant d'obres d'aquesta magnitud sempre hi haur afectats. Segons afirma, es busca que les afectacions en el servei siguin en trens i línies de menys ocupació. En aquests casos, Renfe també es recolza en altres operadors, com per exemple TMB, que podr cobrir part dels trajectes alternatius des del Clot.Sintetitzar en missatges breus i clars un document de 27 pginesEl dispositiu est recollit en un document intern de la companyia de 27 pgines. Est elaborat pel departament de Programació i el seu contingut s'ha de "sintetitzar" i difondre les indicacions de forma clara per als viatgers en diferents suports, com missatges a través de l'app, grfics en paper i a les pantalles de trens i estacions, missatges per la megafonia, per xarxes socials i amb reforos de personal a les estacions, segons explica el cap de línia de Rodalies de Catalunya, Juan Carlos Islán. De fet, segons afegeix el gerent el departament Comercial de Renfe, Jesús Pozo, un dels punts on són més efectius els missatges és en les mquines d'autovenda. Pel que fa els missatges de megafonia, precisa que s'activen uns dies abans per no massa "aviat" perqu l'usuari sinó s'"insebilitza". Per a aquesta ocasió, Renfe també tindr operatiu el perfil de Twitter el cap de setmana, a diferncia del que és habitual. Les afectacions en cada líniaLes línies que transcorren pel túnel de Passeig de Grcia seran les més afectades. A l'R2 sud, divendres (jornada laborable) entre Sant Vicen de Calders i l'Estació de Frana per Vilanova i la Geltrú l'oferta ser de quatre trens per hora i sentit (dos des de Vilanova i dos des de Sant Vicen) i el cap de setmana el servei es reduir a la meitat; mentre que a l'R2 nord, entre Maanet Massanes i l'Aeroport per Granollers Centre només circularan dos trens per hora i sentit el divendres. El servei de l'R2 -entre Granollers i Castelldefels- quedar susps.A més, a l'R11, entre Barcelona Sants i Portbou, els trens iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l'Estació de Frana divendres, dissabte i diumenge. D'aquesta manera, els viatgers que habitualment baixen a Passeig de Grcia i Sants hauran de fer-ho al Clot i connectar amb l'R1 i R2 o continuar el seu trajecte en metro.L'R3 (Puigcerd L'Hospitalet de Llobregat) ser una altra de les línies afectades i entre divendres i diumenge iniciaran i finalitzaran el recorregut a Sant Andreu Arenal, mentre que els viatgers de l'R7 (Cerdanyola Universitat Sant Andreu Arenal) iniciaran o finalitzaran el recorregut a Montcada Bifurcació.Per orientar els usuaris, la companyia reforar amb dos informadors més de l'habitual al matí i a la tarda a Montcada-Bifurcació (R7); dos més matí i tarda a l'Estació de Frana (R11) i entre quatre i cinc més per torn i dia a Sant Andreu Arenal (R3).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés