Publicat 11/11/2020 09:33

Unió de Pagesos valora els ajuts pels danys del Dana al Segri i les Garrigues per demana agilitzar-ne el pagament

Imatge de danys provocats pels aiguats de l'octubre del 2019 en diverses infraestructures de reg agrícola, en una imatge d'arxiu. (Horitzontal)
Imatge de danys provocats pels aiguats de l'octubre del 2019 en diverses infraestructures de reg agrícola, en una imatge d'arxiu. (Horitzontal) - Cedida per Unió de Pagesos (ACN)

Els aiguats de l'octubre del 2019 van provocar danys importants en explotacions i infraestructures agrries

ACN

Lleida.-Unió de Pagesos valora satisfactriament el resultat final dels ajuts concedits pel Departament d'Agricultura per a la restitució del potencial productiu malms pels aiguats de l'octubre del 2019 a les Garrigues i el Segri, les dues comarques lleidatanes que es van veure més afectades pel temporal Dana. Per al mateix temps, el sindicat apella al Govern a ser diligent a l'hora de pagar els ajuts per no comprometre la viabilitat de les finques afectades. En el conjunt de Catalunya s'ha previst atorgar 6,38 milions d'euros d'ajuts per refer les explotacions agrries afectades pels aiguats d'octubre del 2019 i pel temporal Glria de gener del 2020.

El Departament va atendre la petició del sindicat a través de la publicació de l'Ordre ARP\/70\/2020, del 29 de maig, i de la Resolució ARP\/1268\/2020, amb els mduls d'ajut corresponents i distingint, com estableix la normativa europea, entre les explotacions amb plissa d'assegurana per més del 50% de la superfície afectada i les que no en disposaven o no assolien el 50% d'afectació.Unió de Pagesos considera que, una vegada Agricultura ha efectuat la totalitat de la valoració del grau d'afectació de les finques i ha resolt les sollicituds presentades, els mduls aplicats a les zones afectades de les comarques de les Garrigues i el Segri han estat adequats per ajudar a refer els danys a les finques afectades.Les afectacions pel Dana en aquestes dues comarques van importants en l'mbit agrari. A la zona alta de les Garrigues, sobretot, van malmetre finques de vinya, ametllers, oliveres i cereal, que també van patir nombrosos desperfectes tan en bancals com en marges de pedra seca. També destaca l'afectació que va ocasionar el desbordament de la Femosa i els seus afluents a la zona baixa de les Garrigues i en el seu pas pel Segri, que va provocar danys en fruiters, que la fora de l'aigua va tombar o va arrencar, en finques de cultius extensius, els quals en alguns casos es van quedar sense terra vegetal que va ser arrossegada, així com, els desperfectes en canonades de reg, ponts i camins a causa del desbordament de rieres, torrents i barrancs.

Contingut patrocinat