Publicado 05/10/2020 19:33CET

TV3 estrenarà cinc produccions per a Internet que aposten pels joves, l'humor i la cultura

Jair Domínguez y Peyu proposen la segona temporada de 'Bricoheroes' (Vertical)
Jair Domínguez y Peyu proposen la segona temporada de 'Bricoheroes' (Vertical) - Natàlia Costa (ACN)

Els nous programes són 'Mood Z', 'La comunitat', 'Cover', 'Bricoheroes' i 'Jugada mestra'

ACN

Barcelona.-TV3 estrenarà cinc produccions per Internet que aposten pels joves, l'humor i la cultura, en exclusiva per a l'entorn digital. Es tracta de 'Mood Z', 'La comunitat', 'Cover', 'Bricoheroes' i 'Jugada mestra'. Segons ha explicat el director de TV3, Vicent Sanchis, són "nous formats a través de múltiples plataformes, amb humor, música i cultura". A més, ha assenyalat que són projectes realitzats amb productores, de manera que així es "dinamitza" la indústria audiovisual catalana, com a resposta a la injecció de sis milions per part del Departament de Cultura.

Per la seva banda, el director de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Saül Gordillo, ha destacat la feina "d'estratègia digital" perquè TV3 faci el salt més enllà de la pantalla tradicional. Ha celebrat que aquests projectes són una oficialització de l'aposta de TV3 en aquest sentit: "Que TV3 hagi entès que (cal) tenir uns projectes 'digital first' de programes és tota una declaració de principis", ha considerat Gordillo, que ha destacat que això afavoreix la presència d'un públic jove i permet connectar amb un públic que no mira la televisió lineal.'Mood Z' i 'La comunitat'El director de 'Mood Z', Marc Gabernet, ha avançat que el seu programa, que s'estrena el 12 d'octubre, és una "fàbrica de continguts per arribar a crear una comunitat de joves amb ganes de dir la seva", tot pensant en un públic que "ha nascut amb un 'smartphone' a la mà". Segons la presentadora, Marina Vallejo, el resultat serà "una finestra per als joves i feta per joves", amb comunicadors, activistes i 'influencers'.Amb estrena el 18 d'octubre, la segona novetat serà 'La comunitat', a càrrec de Bibiana Ballbé. "La volíem recuperar fa temps i per unes coses o altres no ha estat possible", ha dit Sanchis sobre la periodista. Ella ha detallat que en aquest espai l'espectador és alhora creador, i ha precisat que el seu "és un programa que vol reflexionar sobre grans temes, i que tothom hi pugui participar". El format s'ha pensat tant per a les plataformes digitals com per la televisió i la seva vocació és reivindicar que "tothom té talent i tothom és creatiu".'Cover' i 'Bricoheroes'El 19 d'octubre s'estrenarà el talent show 'Cover' presentat per Miki Núñez, que ha fet broma sobre que si no s'hagués presentat a 'OT' hauria concursat en aquest programa, que premiarà el guanyador amb 10.000 euros. El programa proposa als espectadors versionar una cançó d'entre cinc grups (Buhos, Els Pets, Els Amics de les Arts, Suu i Nil Moliner), que serà cribada per Elena Gadel, Marc Bala i Manu Guix. Entre les 25 preseleccionades hi haurà una semifinal; després, se celebrarà una final on el guanyador es triarà per votació popular.'Bricoheores', amb el Peyu i el Jair Domínguez, torna el 25 d'octubre en la seva segona temporada. Segons ha explicat el Peyu, en aquesta temporada han pogut endinsar-se més en el món dels personatges, i s'hi veuen "tensions de relació". Com a novetat, l'espai recordarà als pisos d'estudiants i tindrà 'cameos' "bastant macos", com els del Barragán, Kristian Pielhoff de 'Bricomania', Albert Om, el jugador de bàsquet Ferran Martínez i Daniel Rojo. El Peyu ha afegit: "Hem creat una comunitat molt guai que necessita un himne", compost per l'Arnau Tordera.'Jugada mestra', a partir del generEl 14 de gener, Carles Sànchez Verdú i Charlie Pee, proposaran 'Jugada mestra', una mena de "laboratori de comèdia dirigit especialment a la nova escena emergent de la comèdia en català que està fent eclosió amb moltíssimes còmiques amb podcast i a les sales"", ha dit Sànchez Verdú. De fet, el director del programa ha reivindicat que Charlie Pee n'és un dels exponents, i que la producció té la intenció d'acostar "aquest moviment una mica clandestí" al públic en format multimèdia: "Creiem que és una llavor que pot créixer", ha considerat.Amb emissió prevista també al primer trimestre de 2021, el cap d'entreteniment i Culturals, Cristian Trepat, ha avançat que 'Nexes' serà una de les "grans apostes" del 2021, i que ara per ara s'està treballant amb els directors, Jordi Basté i Mònica Terribas. "Serà un talk show de temes socials", que s'allunyarà de l'actualitat política, i tocarà temes més troncals i de temàtica social. Pel que fa a la presència de públic, ha dit que caldrà prendre les mesures que estiguin vigents en el moment de la producció.Noves temporadesSobre la possibilitat que aquests programes tinguin noves temporades, Sanchis ha destacat que alguns d'aquests projectes responen a la crida del departament de Cultura, però ha avisat: "Els programes que funcionen no poden acollir-se a una segona crida perquè ja no seran nous, i s'haurà de mirar de costejar amb finançament propi", ha dit. Tanmateix, ha destacat la caiguda aquest trimestre del 25% dels ingressos per publicitat en totes les televisions, i això "no pinta bé".Sanchis ha considerat que des de l'inici del seu mandat va avisar que el model de televisió convencional "s'està morint lentament", i que constata que la televisió té "poc públic jove". Per això, ha opinat que el model de televisió ha de canviar i que caldria un canvi estructural molt més fort que ara no es pot fer perquè serien necessàries unes condicions que no es donen, com "més tranquil·litat política i de més discussió al Parlament".Ha destacat la importància del finançament en aquest terreny, però ha avisat que si tenien previstos 50 milions de publicitat, hi ha només un milió o milió i mig que entra per la via digital. Tanmateix, ha remarcat que l'edat dels espectadors és cada cop més gran, i que cal reivindicar TV3 com a "fàbrica de continguts" i que aquests s'escampin.Ha avançat que si bé alguns programes estan pensats per la televisió convencional, d'altres tenen un format més difícil i caldria reestructurar-los per donar per televisió. "Els fem perquè estem convençuts", però no ha descartat poder reproduir algun d'aquests programes per canals convencionals "en algun moment de buit".

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés