Publicat 05/10/2020 19:33

TV3 estrenar cinc produccions per a Internet que aposten pels joves, l'humor i la cultura

Jair Domínguez y Peyu proposen la segona temporada de 'Bricoheroes' (Vertical)
Jair Domínguez y Peyu proposen la segona temporada de 'Bricoheroes' (Vertical) - Natlia Costa (ACN)

Els nous programes són 'Mood Z', 'La comunitat', 'Cover', 'Bricoheroes' i 'Jugada mestra'

ACN

Barcelona.-TV3 estrenar cinc produccions per Internet que aposten pels joves, l'humor i la cultura, en exclusiva per a l'entorn digital. Es tracta de 'Mood Z', 'La comunitat', 'Cover', 'Bricoheroes' i 'Jugada mestra'. Segons ha explicat el director de TV3, Vicent Sanchis, són "nous formats a través de múltiples plataformes, amb humor, música i cultura". A més, ha assenyalat que són projectes realitzats amb productores, de manera que així es "dinamitza" la indústria audiovisual catalana, com a resposta a la injecció de sis milions per part del Departament de Cultura.

Per la seva banda, el director de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Saül Gordillo, ha destacat la feina "d'estratgia digital" perqu TV3 faci el salt més enll de la pantalla tradicional. Ha celebrat que aquests projectes són una oficialització de l'aposta de TV3 en aquest sentit: "Que TV3 hagi ents que (cal) tenir uns projectes 'digital first' de programes és tota una declaració de principis", ha considerat Gordillo, que ha destacat que aix afavoreix la presncia d'un públic jove i permet connectar amb un públic que no mira la televisió lineal.'Mood Z' i 'La comunitat'El director de 'Mood Z', Marc Gabernet, ha avanat que el seu programa, que s'estrena el 12 d'octubre, és una "fbrica de continguts per arribar a crear una comunitat de joves amb ganes de dir la seva", tot pensant en un públic que "ha nascut amb un 'smartphone' a la m". Segons la presentadora, Marina Vallejo, el resultat ser "una finestra per als joves i feta per joves", amb comunicadors, activistes i 'influencers'.Amb estrena el 18 d'octubre, la segona novetat ser 'La comunitat', a crrec de Bibiana Ballbé. "La volíem recuperar fa temps i per unes coses o altres no ha estat possible", ha dit Sanchis sobre la periodista. Ella ha detallat que en aquest espai l'espectador és alhora creador, i ha precisat que el seu "és un programa que vol reflexionar sobre grans temes, i que tothom hi pugui participar". El format s'ha pensat tant per a les plataformes digitals com per la televisió i la seva vocació és reivindicar que "tothom té talent i tothom és creatiu".'Cover' i 'Bricoheroes'El 19 d'octubre s'estrenar el talent show 'Cover' presentat per Miki Núñez, que ha fet broma sobre que si no s'hagués presentat a 'OT' hauria concursat en aquest programa, que premiar el guanyador amb 10.000 euros. El programa proposa als espectadors versionar una canó d'entre cinc grups (Buhos, Els Pets, Els Amics de les Arts, Suu i Nil Moliner), que ser cribada per Elena Gadel, Marc Bala i Manu Guix. Entre les 25 preseleccionades hi haur una semifinal; després, se celebrar una final on el guanyador es triar per votació popular.'Bricoheores', amb el Peyu i el Jair Domínguez, torna el 25 d'octubre en la seva segona temporada. Segons ha explicat el Peyu, en aquesta temporada han pogut endinsar-se més en el món dels personatges, i s'hi veuen "tensions de relació". Com a novetat, l'espai recordar als pisos d'estudiants i tindr 'cameos' "bastant macos", com els del Barragán, Kristian Pielhoff de 'Bricomania', Albert Om, el jugador de bsquet Ferran Martínez i Daniel Rojo. El Peyu ha afegit: "Hem creat una comunitat molt guai que necessita un himne", compost per l'Arnau Tordera.'Jugada mestra', a partir del generEl 14 de gener, Carles Snchez Verdú i Charlie Pee, proposaran 'Jugada mestra', una mena de "laboratori de comdia dirigit especialment a la nova escena emergent de la comdia en catal que est fent eclosió amb moltíssimes cmiques amb podcast i a les sales"", ha dit Snchez Verdú. De fet, el director del programa ha reivindicat que Charlie Pee n'és un dels exponents, i que la producció té la intenció d'acostar "aquest moviment una mica clandestí" al públic en format multimdia: "Creiem que és una llavor que pot créixer", ha considerat.Amb emissió prevista també al primer trimestre de 2021, el cap d'entreteniment i Culturals, Cristian Trepat, ha avanat que 'Nexes' ser una de les "grans apostes" del 2021, i que ara per ara s'est treballant amb els directors, Jordi Basté i Mnica Terribas. "Ser un talk show de temes socials", que s'allunyar de l'actualitat política, i tocar temes més troncals i de temtica social. Pel que fa a la presncia de públic, ha dit que caldr prendre les mesures que estiguin vigents en el moment de la producció.Noves temporadesSobre la possibilitat que aquests programes tinguin noves temporades, Sanchis ha destacat que alguns d'aquests projectes responen a la crida del departament de Cultura, per ha avisat: "Els programes que funcionen no poden acollir-se a una segona crida perqu ja no seran nous, i s'haur de mirar de costejar amb finanament propi", ha dit. Tanmateix, ha destacat la caiguda aquest trimestre del 25% dels ingressos per publicitat en totes les televisions, i aix "no pinta bé".Sanchis ha considerat que des de l'inici del seu mandat va avisar que el model de televisió convencional "s'est morint lentament", i que constata que la televisió té "poc públic jove". Per aix, ha opinat que el model de televisió ha de canviar i que caldria un canvi estructural molt més fort que ara no es pot fer perqu serien necessries unes condicions que no es donen, com "més tranquillitat política i de més discussió al Parlament".Ha destacat la importncia del finanament en aquest terreny, per ha avisat que si tenien previstos 50 milions de publicitat, hi ha només un milió o milió i mig que entra per la via digital. Tanmateix, ha remarcat que l'edat dels espectadors és cada cop més gran, i que cal reivindicar TV3 com a "fbrica de continguts" i que aquests s'escampin.Ha avanat que si bé alguns programes estan pensats per la televisió convencional, d'altres tenen un format més difícil i caldria reestructurar-los per donar per televisió. "Els fem perqu estem convenuts", per no ha descartat poder reproduir algun d'aquests programes per canals convencionals "en algun moment de buit".