Publicado 17/09/2020 11:57

Tremosa analitza amb el Port de Barcelona l'impacte de la pandmia en el trfic marítim i els serveis logístics

El nou conseller d'Empresa i Merc Conesa tracten en una reunió de treball els plans del port per superar la crisi

ACN

Barcelona.-El conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha visitat aquest dilluns el Port de Barcelona per analitzar 'in situ' l'impacte de la pandmia de covid-19 en el trfic marítim i els serveis logístics a Catalunya. Tremosa s'ha reunit amb la presidenta del Port, Merc Conesa, en una trobada per conixer els efectes de la crisi en el comer mundial i les iniciatives del port per ajudar les empreses a superar aquesta situació. El Port de Barcelona canalitza mercaderies per valor de 78.000 milions d'euros l'any i treballa per convertir-se en la principal porta d'entrada de mercaderies de l'sia a Europa, segons ha informat el departament d'Empresa.

El trfic de mercaderies al Port de Barcelona entre gener i juliol va caure un 18,8% interanual a causa de la pandmia, segons dades de l'ens facilitades el mes d'agost. Durant els set primers mesos de l'any es van transportar un total de 33 milions de tones. Pel que fa al volum de contenidors, la infraestructura va registrar un trfic d'1,6 milions de TEU (contenidors de 6,1 metres de llarg, 2,4 metres d'ample i 2,6 metres d'alt) fins al juliol, un 20,3% respecte al mateix període de l'any passat. Malgrat tot, els contenidors plens d'exportació van registrar un descens del 3,4%, una xifra que el port considera "positiva" tenint en compte la crisi de la covid-19 i que "confirma la resilincia de la indústria del país".El mes de juny, el consell d'administració del Port de Barcelona va aprovar una srie de mesures per alleugerir els efectes de la crisi derivada de la covid-19, entre els quals hi ha una rebaixa de taxes fins al 2022. En total, la infraestructura promou una mobilització de recursos a favor dels operadors d'uns 23 milions d'euros. El primer pla de mesures, corresponent al Pla de Recuperació (d'aplicació a mig termini), inclou la bonificació de les taxes de contenidors en un 25% el 2021 i en un 20% el 2022; a les terminals multipropsit i ro-ro en un 10% l'any 2021 i un 5% el 2022; i a les terminals d'autombils, en un 30% el 2021 i un 15% el 2022. A més, també s'apliquen coeficients correctors reductors de les taxes d'utilització a vaixells, passatge i mercaderia.El Pla de xoc, que inclou les mesures a curt termini, consisteix en la reducció en les taxes d'ocupació. A les terminals de passatge, és d'un 30% en les concessions que hagin vist reduda la seva activitat entre un 20% i un 40% en relació al 2019 i una rebaixa del 60% si l'activitat ha caigut més d'un 40%.Per a la resta de concessions i autoritzacions, les reduccions de la taxa docupació són del 15% en els casos en que limpacte en lactivitat se situ entre el 10% i el 15% i del 20% quan limpacte sigui superior al 15%.Quant als títols d'ocupació amb una superfície inferior als 200 metres quadrats i espais destinats a aparcament i estacionament s'aplica una reducció d'un 20% sobre la quota de la taxa d'ocupació que correspongui, sempre i quan no siguin complementaris a altres títols de major superfície i se solliciti prviament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés