Treballs les 24 hores del dia a la línia del tren de la Pobla per renovar les vies dels túnels del traat

Publicado 23/1/2019 6:16:07CET
Agencia Catalana de Noticias
ACN

La via única i l'orografia de terreny compliquen unes tasques en les quals hi participen una cinquantena d'operaris

ACN

Les Avellanes i Santa Linya.-Una cinquantena d'operaris treballen les 24 hores del dia a la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur (Pallars Juss) per renovar les vies dels 42 túnels que hi ha al traat. Tot i que els treballs de la fase que s'est executant actualment van comenar al novembre ara s'estan aprofitant dues setmanes en qu el servei de la línia s'ha vist intervingut per fer manteniment dels trens. Així es pot treballar sense parar dia i nit. L'objectiu d'aquesta campanya és renovar 8 túnels i l'ordre d'execució dels treballs es fa per la priorització de seu estat. El cap de l'rea de via de FGC, Carlos Almoslino, ha explicat que aquesta línia és peculiar perqu al tractar-se d'una via única i trobar-se en una zona amb 'dificultat orogrfica', sense camins d'accés, els operaris només hi poden arribar per la via i s'ha d'anar als túnels 'per ordre i un a un'.

FGC va comenar al 2016 a renovar les vies dels 42 túnels de la línia del tren de la Pobla. Fins ara s'havien renovat els túnels, 3, 6, 10, 11 i 12. El passat 26 de novembre va comenar la segona fase de renovació, amb un termini d'execució de 3 mesos i aquest divendres est previst que finalitzi. S'ha actuat en 8 túnels (l'1, el 7, el 8, el 9, el 13, el 14, el 17 i el 19) i el total de metres de via renovada és de 2.262 metres. L'obra ha comptat amb un pressupost de 1.801.387,75 euros.Per renovar les vies s'han subministrat 4.524 metres de bares de 180 metres, 3.500 unitats de travesses de formigó i 5.300 tones de balast. Els mitjans utilitzats són un tren de treball amb una composició de 6 tremuges i mecanisme de recuperació de balast; una batonadora; una perfiladora; 4 pales carregadores, 3 retroexcacadores bivials i una cinquantena d'operaris.La base d'operacions d'aquests treballs est situada a l'estació de Sant Lloren de Montgai, a la Noguera i és a partir d'aquí on les mquines comencen a circular per les vies fins arribar als túnels on s'ha d'actuar. Carlos Almoslino ha explicat que aquestes obres es fan segons la licitació pública i també aprofitant la parada de la línia per fer el manteniment del trens. Aquest any no s'acabar d'actuar al total dels túnels i es calcula que encara caldran dues fases més per aconseguir renovar-los tots.