Publicado 11/11/2019 14:28CET

El transport públic amb autobús urb a Girona creix un 54% en els últims deu anys

L'equip de govern (JxCat) proposar al ple d'avui que TMG segueixi gestionant el servei i la Girocleta fins al 2034

ACN

Girona.-En els últims deu anys, l'ús del transport públic amb autobús urb a Girona ha crescut un 54% i ha tingut una mitjana d'increment anual del 4%. L'any 2018 es van fer 3.341.070 viatges. I en el cas del servei públic de bicicleta, la Girocleta, aquest ha crescut un 353% en cinc anys, amb una mitjana d'increment anual del 30% i 488.296 viatges durant l'any 2018. Són dades que ha donat a conixer l'Ajuntament. L'equip de govern (JxCat) considera que aquesta és la "millor forma de gestió" del transport collectiu de viatgers a la ciutat i per aix proposar al ple d'aquesta tarda que la societat municipal Transports Municipals del Girons SAU (TMG) segueixi gestionant el servei quinze anys més, fins al 2034.

El ple de l'Ajuntament de Girona debatr aquesta tarda la continutat de la gestió directa del servei de transport públic collectiu urb de viatgers amb autobús i bicicleta pública a través de la societat municipal Transports Municipals del Girons SAU (TMG). JxCat, que governa amb minoria al consistori, proposar que s'allargui la gestió del servei quinze anys més, fins al 2034. La decisió s'ha pres basant-se en un estudi extern i de l'anlisi del personal tcnic del consistori que s'ha fet en els últims mesos. La regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, afirma que les conclusions de l'anlisi asseguren que el sistema actual és "la millor forma de gestió" i que, per tant, es demostra la "feina ben feta" alhora que és una "garantia" per a la "continutat del servei de mobilitat urbana amb les millors condicions possibles per a la ciutadania".Un altre dels motius pels quals volen que s'allargui la gestió és que, en els prxims anys, caldr donar resposta a "noves necessitats" en mobilitat urbana amb la irrupció de canvis tecnolgics i socials com ara l'augment dels vehicles elctrics o dels vehicles autnoms. "I com a Administració, hem de ser capaos de poder-nos adaptar a aquesta nova realitat, afegeix Sureda. Transports Municipals del Girons SA es va constituir el 24 de desembre del 1988 i el sistema de transport collectiu urb de viatgers amb autobús a la ciutat va entrar en funcionament lany següent, el 1989. Pel que fa a la Girocleta, el servei de bicicleta pública de Girona, es va acordar a través del Ple municipal del 9 de juny del 2009 que es gestionaria a través de TMG i va comenar a funcionar el setembre daquell mateix any. Els estatuts vigents fins ara establien que la societat tenia una durada de trenta anys, que va finalitzar el 24 de desembre del 2018. Per tal de poder analitzar quina era la millor forma de continutat del servei, es va acordar al ple del desembre de l'any pasar ampliar la durada de TMG fins al 24 de desembre d'aquest any. LAjuntament de Girona és el titular i el prestador del servei a través de lempresa municipal TMG.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés