El transport públic amb autobús urbà a Girona creix un 54% en els últims deu anys

Publicado 11/11/2019 14:28:45CET

L'equip de govern (JxCat) proposarà al ple d'avui que TMG segueixi gestionant el servei i la Girocleta fins al 2034

ACN

Girona.-En els últims deu anys, l'ús del transport públic amb autobús urbà a Girona ha crescut un 54% i ha tingut una mitjana d'increment anual del 4%. L'any 2018 es van fer 3.341.070 viatges. I en el cas del servei públic de bicicleta, la Girocleta, aquest ha crescut un 353% en cinc anys, amb una mitjana d'increment anual del 30% i 488.296 viatges durant l'any 2018. Són dades que ha donat a conèixer l'Ajuntament. L'equip de govern (JxCat) considera que aquesta és la "millor forma de gestió" del transport col·lectiu de viatgers a la ciutat i per això proposarà al ple d'aquesta tarda que la societat municipal Transports Municipals del Gironès SAU (TMG) segueixi gestionant el servei quinze anys més, fins al 2034.

El ple de l'Ajuntament de Girona debatrà aquesta tarda la continuïtat de la gestió directa del servei de transport públic col·lectiu urbà de viatgers amb autobús i bicicleta pública a través de la societat municipal Transports Municipals del Gironès SAU (TMG). JxCat, que governa amb minoria al consistori, proposarà que s'allargui la gestió del servei quinze anys més, fins al 2034. La decisió s'ha pres basant-se en un estudi extern i de l'anàlisi del personal tècnic del consistori que s'ha fet en els últims mesos. La regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, afirma que les conclusions de l'anàlisi asseguren que el sistema actual és "la millor forma de gestió" i que, per tant, es demostra la "feina ben feta" alhora que és una "garantia" per a la "continuïtat del servei de mobilitat urbana amb les millors condicions possibles per a la ciutadania".Un altre dels motius pels quals volen que s'allargui la gestió és que, en els pròxims anys, caldrà donar resposta a "noves necessitats" en mobilitat urbana amb la irrupció de canvis tecnològics i socials com ara l'augment dels vehicles elèctrics o dels vehicles autònoms. "I com a Administració, hem de ser capaços de poder-nos adaptar a aquesta nova realitat”, afegeix Sureda. Transports Municipals del Gironès SA es va constituir el 24 de desembre del 1988 i el sistema de transport col·lectiu urbà de viatgers amb autobús a la ciutat va entrar en funcionament l’any següent, el 1989. Pel que fa a la Girocleta, el servei de bicicleta pública de Girona, es va acordar a través del Ple municipal del 9 de juny del 2009 que es gestionaria a través de TMG i va començar a funcionar el setembre d’aquell mateix any. Els estatuts vigents fins ara establien que la societat tenia una durada de trenta anys, que va finalitzar el 24 de desembre del 2018. Per tal de poder analitzar quina era la millor forma de continuïtat del servei, es va acordar al ple del desembre de l'any pasar ampliar la durada de TMG fins al 24 de desembre d'aquest any. L’Ajuntament de Girona és el titular i el prestador del servei a través de l’empresa municipal TMG.

Contador