Juli Gendrau creu que la situació posterior a la crisi econòmica ha comportat "ganes d'esbargir-se" prement l'accelerador o bevent
ACN
Barcelona.-El director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, ha assegurat que Catalunya es troba en una situació d'un "cert relaxament" respecte al "canvi d'actituds" en seguretat viària fomentada per la situació posterior a la crisi econòmica, que creu que ha comportat "ganes d'esbargir-se" traduïdes en prémer l'accelerador o beure. És per a aquesta raó que s'intensificarà la vigilància per part dels Mossos d'Esquadra i policies locals per fer-se "més visibles" a les carreteres i municipis. 'Ells són el principal factor dissuasiu que ajudarà al fet que no es produeixi un retorn al risc', ha expressat Gendrau a la jornada de 'Diàleg sobre seguretat viària de motocicletes' que s'ha organitzat el Servei Català de Trànsit. La sessió aplega tècnics i professionals del sector de la motocicleta per reflexionar sobre la seguretat viària d’aquests vehicles que, segons Gendrau, la societat és com si no es prengués "prou seriosament'. Per això, Trànsit ja està treballant en el pla estratègic 2020-2030 que donarà "una mirada llarga" per situar definitivament "a prop de la visió zero".
La jornada s'estructura en quatres parts, en les quals es tractaran temes com el control i l’efectivitat de la mobilitat en motocicleta, com millorar la infraestructura per a les motos, innovació i seguretat per protegir el motorista i l’èxit o no èxit de les campanyes de conscienciació. Segons Gendrau, la sessió ha de servir per posar ordre als principals reptes als quals s'enfronta la seguretat viària.