Publicado 25/09/2020 14:22

Tous obre en primícia les portes de l'empresa a través de la veu de la família al documental 'Oso'

Cartell promocional del documental 'Oso'. 25 de setembre de 2020. (vertical)
Cartell promocional del documental 'Oso'. 25 de setembre de 2020. (vertical) - Cedida a l'ACN per THE MEDIAPRO STUDIO (ACN)

Sant Sebasti acull l'estrena del llargmetratge que analitza aspectes com els sentiments que genera el símbol de l'os

ACN

Sant Sebasti.-El Festival de Sant Sebasti acull aquest divendres l'estrena del documental 'Oso', una producció dirigida per Amanda Sans, i que narra la histria de la marca de joieria Tous. El documental coincideix amb el centenari de la firma i, per aix, la família ha obert en primícia les portes de l'empresa. La directora del llargmetratge relata a l'ACN que la histria té "moltes capes" i assegura que ha estat un "viatge allucinant perqu hi ha una riquesa narrativa brutal". Un dels aspectes que aborda el documental és el símbol de l'os: "m'interessava moltíssim analitzar el fet que una icona generi tanta emoció", destaca Sans, que afegeix que "l'os et pot agradar o no, per és indiscutible que és una icona i per aix est al Museu del Disseny".

Els cent anys de vida de l'empresa Tous són el punt de partida del llargmetratge de no ficció 'Oso', produt per Globomedia (The Mediapro Studio) i dirigit per Amanda Sans Pantling (directora d'altres produccions com 'Frágiles' o 'Songs of Redemption'). El documental s'estrena aquest divendres al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebasti i narra la histria de Tous des dels seus inicis, quan el pare de Salvador Tous es va iniciar com a aprenent de rellotger, fins a l'actualitat.La producció narra els xits i controvrsies de l'empresa, així com també diverses fites que han aconseguit com el naixement de la "joieria democrtica". La directora del documental explica que, a banda de la part histrica, també "és un retrat del Tous d'ara, una empresa que est a 54 pasos". "Tous va canviar l'status quo' en el món de la joieria. Trenquen amb un model que estava quedant obsolet i incorporen una joieria accessible per a tothom, especialment per a la dona", relata Sans. La icona de l'osL'any 1985 Rosa Oriol, la matriarca de la família Tous, va tornar de Mil amb un osset de peluix que va inspirar la creació del que avui dia és una icona de la joieria. Des d'aleshores, Tous ha venut més de 50 milions d'ossos arreu del món i es tracta d'una figura estimada i odiada a parts iguals. La directora de la producció explica que li "interessava molt l'emoció tan marcada que genera l'os". "Sóc de la generació que va viure l'oclusió de l'os a Barcelona. De cop i volta totes les noies portaven l'osset i molt aviat va comenar el furor, per també l'odi", relata Sans, que creu que "ara mateix estem en un punt que és irrellevant que t'agradi o no l'ossen, ja que és indiscutible que s'ha convertit en una icona pop". Testimonis que disseccionen la clau de l'xitPer primer cop, les quatre filles de Salvador Tous i Rosa Oriol Rosa, Alba, Laura i Marta- prenen la paraula i són el fil conductor del documental. A més, per, una vintena de personalitats del món del disseny, la moda, la premsa o l'art disseccionen les claus de l'xit de la marca. 'Oso' també compta amb la veu de figures destacades en la histria de la marca i l'os, com el mestre joier Carles Duart o els dissenyadors Javier Marical, Oscar Guayabero i Fernando Guitiérrez. 'Oso' també inclou moments del dia a dia en família, com un menjar íntim o un visionat de vídeos familiars, així com també reunions de treball on s'analitza el moment actual de la seva expansió internacional. Durant la filmació, la família es troba en la crulla de continuar o no amb la seva expansió en els mercats asitics i en la preparació per introduir la quarta generació a l'empresa familiar."Amb el documental ens deixem conixer una mica més"La vicepresidenta corporativa de Tous, Rosa Tous, creu que a través del documental la família es deixa "conixer una mica més". "No només a nosaltres, sinó a tot all que envolta la nostra família i la nostra empresa", explica Tous, que assegura que "no es tracta només del somni d'una família, sinó de tothom que ens ha acompanyat al llarg d'aquesta histria". En aquest sentit, assegura que el llargmetratge és "la histria de persones, de passió, d'ofici i d'una família". Entre els reptes que té la firma en el futur i que també s'apunten al documental és el de l'entrada de la quarta generació a l'empresa. Tous ha explicat que "estan a punt i amb moltes ganes i aviat podrem veure resultats". "Sempre hem tingut en compte que aquest és un llegat que tenim dels nostres avis i pares i que es traspassar a la següent generació", ja que "la nostra idea és construir per perdurar", relata Tous. La covid-19 també ha tingut impacte en el si de la companyia i Tous assegura que "ens ha fet aturar i reflexionar sobre el futur de la firma". "Hem pogut fer un exercici retrospectiu i posar en valor els punts més importants que hem anat creant al llarg de la histria", relata la vicepresidenta corporativa. En aquest sentit, ha dit que el seu objectiu immediat és "reforar molt els pasos on ja estem, pasos que en alguns casos estan patint i on encara tenim algunes botigues tancades".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés