Publicat 09/10/2020 13:00

Torra, Puigdemont i Mas es proclamen del partit dels expresidents represaliats i demanen mediació internacional

Pla obert dels expresidents de la Generalitat, Artur Mas, Carles Puigdemont i Quim Torra, en una roda de premsa a Perpiny el 9 d'octubre de 2020 (Horitzontal)
Pla obert dels expresidents de la Generalitat, Artur Mas, Carles Puigdemont i Quim Torra, en una roda de premsa a Perpiny el 9 d'octubre de 2020 (Horitzontal) - Aleix Freixas (ACN)

Tots tres es mostren "escptics" amb la taula de dileg: "Catalunya té menys competncies que abans"

ACN

Perpiny.-Els expresidents Artur Mas i Carles Puigdemont i el president inhabilitat Quim Torra es proclamen del "partit dels expresidents represaliats" i demanen des de Perpiny, a la Catalunya del Nord, mediació internacional per resoldre la situació de Catalunya. Tots tres han signat un manifest on han reclamat suport internacional: "L'Europa dels drets humans és incompatible amb un país que es dedica a la repressió". Els expresidents han volgut simbolitzar amb l'acte la seva "persecució política" i han assegurat que la seva situació "ultrapassa els partits". D'altra banda, s'han mostrat "escptics" amb la taula del dileg. En aquest sentit, Mas ha dit que "per resoldre el problema real cal l'exercici d'autodeterminació, que sembla molt lluny".

Per la seva banda, Puigdemont ha afirmat que "avui Catalunya té menys competncies i menys recursos que abans de la taula".