Publicado 23/07/2019 12:08

TMB modifica el transport alternatiu del tall de la línia 1 afegint una llanadora que far el recorregut Fondo-Clot

Hi haur un segon servei que seguir reforant l'eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) modificar a partir del 25 de juliol el transport alternatiu del tall de la línia 1 de metro afegint una llanadora de bus que far el recorregut entre Fondo i Clot. A més, un segon servei continuar reforant l'eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig. TMB atribueix aquests canvis a la menor mobilitat prevista i a les diferents condicions de trnsit, especialment la capacitat de la rambla Onze de Setembre i del carrer de Dublín, a Barcelona. Aquestes modificacions augmentaran les opcions d'itinerari i reduiran la necessitat de transbordaments en alguns recorreguts. El dispositiu alternatiu al tall del metro ha provocat diverses crítiques entre els usuaris i els sindicats.

En un comunicat, TMB subratlla que en aquesta segona part del tall es preveu una disminució de la demanda de transport a la zona dafectació, fins al 50% al mes d'agost. Així, de les 90.000 entrades que es registren al juliol a la línia 1 en el tram Clot - Fondo es passaria a unes 50.000. Daltra banda, la menor mobilitat fa preveure que els colls dampolla del recorregut pel barri de Sant Andreu, i en especial a la rambla Onze de Setembre i al carrer de Dublín, es descongestionin i afavoreixin el pas de lelevat número dautobusos que han de circular, tant els de les línies regulars com de la llanadora.Així, sha valorat la convenincia daugmentar laprofitament de la capacitat del servei dautobusos amb inici a Fondo i afegir connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. Daquesta manera, a partir del 25 de juliol, els autobusos llanadora continuaran des dOnze de Setembre fins a Clot, passant per les estacions intermdies de Fabra i Puig, La Sagrera i Navas, a intervals dentre 5 i 6 minuts en feiners. En aquest tram, a les hores de més demanda, se superposar amb el segon servei especial, que continuar fent el trajecte entre Clot i Fabra i Puig entre cada 2,5 i 3,5 minuts en feiners.Aquesta llanadora entre Fondo i Clot, que TMB insisteix que es pot implementar en aquest moment per les millors condicions de la mobilitat, dona una millor solució a les necessitats dels vens del districte de Sant Andreu. També es produeix una millora important de la mobilitat de la ciutadania de Santa Coloma, ja que la implementació daquesta solució, postulada per la seva alcaldessa, evita la pressió sobre la circulació a l'interior del municipi, en especial a l'eix viari de Pont Vell - Lloren Serra i Rambla de Sant Sebasti.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés