Publicado 08/04/2019 12:00

TMB lamenta que els serveis mínims "insuficients" han fet que el metro fos "de mala qualitat"

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El conseller delegat de TMB insisteix que la vaga "no té motius objectius" per convocar-se i agraeix "el civisme" de la ciutadania

ACN

Barcelona.-El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Enric Cañas, ha lamentat que els mínims fixats per a la vaga de metro hagin fet que el servei de metro fos "de mala qualitat". "Tot i que no hi ha hagut cap incidncia remarcable el servei ha estat dificultós; el viatge no ha tingut la qualitat que avui en dia és necessria", ha criticat Cañas, que ha afegit que no s'ha pogut garantir el dret a la mobilitat. D'altra banda, el conseller delegat ha demanat disculpes a la ciutadania que hagi estat "tensionada a l'andana" i ha agrat el comportament cívic de tothom. Cañas ha insistit que la vaga per la crisi de l'amiant "no té motius objectius per convocar-se" perqu, segons ha assegurat, ja s'est fent una "gestió diligent" del conflicte i s'hi est treballant. "Ens preocupa molt i hi estem destinant molts esforos", ha afirmat.

Cañas, que ha recomanat que durant tota la jornada es busquin mitjans alternatius al metro per evitar aglomeracions, ha explicat que la gestió dels serveis mínims ha estat "molt complicada" perqu en alguns casos s'ha hagut de buidar combois ja plens per evitar incórrer en una superació dels mínims fixats.El conseller delegat de TMB ha indicat que hi ha hagut un descens del 17% dels passatgers respecte les jornades habituals, fet que ha ajudat a que la situació fos "menys dificultosa". Tot i aix, sí que ha lamentat que aquesta baixada dels viatgers "és notable" i per tant ha afectat a un gruix de la població que ha hagut de buscar alternatives.La vaga convocada per aquest dilluns tenia uns serveis mínims fixats del 40% de 6.30 a 9.30 i del 20% de 9.30 a 10 del matí, quan acabava el primer torn de la vaga. A partir de les quatre de la tarda i fins a les vuit del vespre tornaran a circular només el 40% dels combois, amb intervals d'espera de 8 a 11 minuts, i de dos quarts de deu del vespre a dotze seran del 20%, amb intervals de fins a 65 minuts d'espera.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés