Publicado 02/08/2019 13:25

TMB inicia la licitació per adquirir 29 autobusos elctrics per 24 milions d'euros abans del 2021

Seran 23 articulats i sis minibusos demissió zero que milloraran la qualitat de laire i substituiran vehicles que arriben al final de la seva vida útil

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) licitar properament la substitució de 29 autobusos disel i de gas natural comprimit per autobusos elctrics de tecnologia avanada i emissió zero, amb lobjectiu de renovar els vehicles de la flota actual que han arribat al final de la seva vida útil després de més de 15 anys de servei i per reduir drsticament les emissions de dixid de carboni (CO2), causants de lescalfament global. Linici de la compra daquests autobusos consta de dues licitacions. La primera correspon a 23 autobusos articulats elctrics que serviran les línies daltes prestacions de la xarxa de bus, per un valor de 22 milions deuros. La segona licitació fa referncia als sis minibusos elctrics que serviran línies de Bus del Barri, per un valor duns 2 milions deuros. Els vehicles es fabricaran durant lany 2020 i es comenaran a lliurar entre finals de 2020 i principis de 2021.

El Pla de Renovació de la Flota de Bus per al període 2019-2021, acordat amb lAutoritat del Transport Metropolit (ATM), suposa una inversió de 115 milions deuros i ladquisició de 254 vehicles. A aquesta inversió, sha de sumar lexecució de les obres i infraestructures necessries perqu els vehicles elctrics siguin operatius, que representen 20 milions deuros més. En total 135 milions.Actualment la flota de TMB integra 351 vehicles híbrids i 9 elctrics purs, tots ells demissió zero. A més, a finals daquest any safegiran 105 autobusos, dels quals 49 seran estndard de 12 metres equipats amb motors de gas natural comprimit dúltima generació, 26 seran articulats de 18 metres de longitud amb la mateixa tecnologia i 30 seran vehicles estndard de propulsió híbrida. El 2020 s'adquiriran 25 híbrids i 50 elctrics i el 2021 vuit híbrids i 66 elctrics.Lincrement dinversió de lempresa dAutobusos de TMB en material mbil sorienta no sols a rebaixar ledat i la fiabilitat dels vehicles de transport, sinó també a reduir-ne limpacte ambiental. El consum energtic de combustible dun autobús híbrid, i per tant també les emissions de CO2, són de mitjana un 30% més baixes que les dun cotxe disel equivalent, i arriben al 45% en certs models. En el cas dun autobús elctric, la reducció és del 100%. La tracció elctrica també disminueix el soroll, les vibracions i millora la tracció del vehicle, la qual cosa redunda en una millora de confortabilitat.La flota dautobusos de TMB ja va experimentar una primera reconversió ambiental entre els anys 2011 i 2014, i aix fa que actualment no doni servei amb vehicles de categoria ambiental inferior a Euro 3. Per aconseguir-ho, es van transformar en híbrids 70 autobusos disel i 13 autobusos de GNC. A més, 425 autobusos disel van ser equipats amb filtres que retenen els xids de nitrogen i les partícules fines, els dos contaminants de més impacte en el medi local i la salut de les persones.Amb aquestes mesures, laprofitament de les qualitats ambientals del gas natural comprimit, que propulsa el 35% dels vehicles, i lorientació verda de les noves compres (sempre se selecciona el vehicle més sostenible dins del que pot oferir la indústria de lautomoció), la flota de bus de TMB es va posicionar com la més neta dEuropa. Un títol reconegut el 2015 per la Unió Internacional de Transport Públic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés