Publicado 29/07/2019 15:09

TMB encarrega 42 trens a Alstom per 268 milions d'euros, el contracte més important de la histria del metro

Els nous combois substituiran els que roden per les línies 1 i 3, els més antics del parc mbil, per eliminar "una part de la presncia d'amiant" a la xarxa

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha encarregat la fabricació de 42 trens a l'empresa francesa Alstom per substituir la majoria de combois de les línies 1 i 3 en la que és l'operació de compra de material mbil ferroviari més important de la histria del metro. El contracte té un import de 268 milions d'euros i inclou la producció i entrega dels trens en dos anys i mig. El rellotge comenar a comptar a partir de la data de formalització, prevista per a finals de setembre. Amb la retirada de les sries 3000 i 4000, els trens més antics del parc mbil del metro, la companyia accelera el "procés de renovació" per augmentar la fiabilitat del servei i per eliminar "una part de la presncia d'amiant" a la xarxa. El concurs, iniciat el febrer passat, comprenia dos lots, un de 24 trens d'ample ibric, per a la línia 1, i un altre de 18 trens d'ample internacional, per a la línia 3.

Tres empreses de material ferroviari van presentar propostes per a cadascun dels lots i també ofertes integradores de tots dos, que en conjunt tenien un pressupost base de 369,6 milions d'euros. En el procés de valoració de les propostes, la presentada per CRRC Quingdao Sifang va quedar exclosa perqu no complia els criteris de solvncia exigits en el plec de condicions. El concurs va continuar amb l'estudi de les propostes presentades per les empreses CAF i Alstom. Finalment l'oferta integradora d'Alstom ha resultat la que ha obtingut una puntuació més alta segons un barem que ha tingut en compte tant el preu ofert com les característiques tcniques i els terminis de fabricació.Així, Alstom s'ha comproms a lliurar un primer tren per a la línia 1 i un altre per a la línia 3 només 11 mesos després de la firma del contracte. A més, TMB rebr els 18 trens de la línia 3 en dos anys i els 24 trens per a la línia 1 en dos anys i mig. Uns terminis que milloren notablement els establerts en els plecs de condicions, que situaven el lliurament dels trens entre els 30 i els 48 mesos.D'acord amb els plecs, els nous trens s'han dissenyat amb criteris de sostenibilitat: estructura lleugera, baix consum energtic, elevades taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tcnica i facilitat de manteniment. Les unitats, que estaran formades per cinc cotxes interconnectats, s'equiparan amb telecomandaments i sensors per a una gestió ptima del manteniment del material mbil.En parallel al procés de licitació, TMB est gestionant les operacions de finanament necessries per fer front a la inversió, a través de les institucions públiques de crdit i de la banca privada, tal com va autoritzar el Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolit (ATM) el desembre passat.Els 42 nous trens substituiran els 18 de la srie 3000 i els 24 de la srie 4000, de característiques i antiguitat molt semblants. Els trens 3000 es van posar en circulació a la línia 3 entre el 1986 i el 1988, mentre que els 4000 van entrar en servei a la línia 1 entre el 1987 i el 1990. Tenen per tant uns trenta anys i són els més veterans del metro de Barcelona. No és l'únic encrrec en marxa de TMB a l'empresa francesa. El mar del 2018 la companyia metropolitana va aprovar la compra de 12 trens per a la xarxa de metro, que incrementaran el material mbil de les línies 1, 3, 4 i 5. Aquests trens els estan fabricant CAF i Alstom, que comenaran a lliurar-los a finals d'aquest any, i serviran per millorar la prestació del servei en les línies de més demanda. La flota del metro est integrada per 171 trens.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés