Publicado 02/07/2019 19:25

TMB defensa que el transport alternatiu al tall de la L1 entre Clot i Fondo funciona "correctament"

L'empresa argumenta que les dues llanadores de bus no estan planificades per enllaar entre si

ACN

Barcelona.-TMB ha defensat que el transport alternatiu al tall de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo est funcionant "correctament". En un comunicat d'aquest dimarts, l'empresa que gestiona la xarxa de metro a la capital catalana ha argumentat que les dues llanadores de bus que ha habilitat no estan planificades per enllaar entre si sinó per connectar amb els sistemes ferroviaris. Usuaris del servei -en obres des de dissabte i fins el 30 d'agost- han criticat el transport alternatiu per TMB sosté que els viatgers "estan trobant les millors opcions per als seus trajectes" i ha agrat el seu esfor. La companyia ha recomanat utilitzar altres línies de metro -com la L9 nord i la L5- i ha remarcat que no era viable habilitar un únic bus llanadora que fes tot el trajecte. Segons TMB, per absorbir les 90.000 entrades diries que té el tram de metro afectat caldria que un autobús llanadora passés cada 30 segons. També afirma que els carrers per on hauria de passar no són "aptes" per a la circulació continuada de busos articulats.

Segons l'empresa, el bus Clot-Fabra i Puig est registrant una ocupació del 80% mentre que el bus Onze de Setembre-Fondo té una ocupació menor. També apunta que són accessibles a persones amb mobilitat reduda i tenen freqüncies de pas de 3 i 5 minuts, respectivament. Pel que fa a les línies de metro, la L9 nord va registrar dilluns 10.000 validacions més en relació a les mateixes dates del 2018 i la L5, 18.000 més.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés