Publicado 13/11/2019 13:30

TMB comena a rebre nous trens per reforar les línies amb més usuaris

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

La companyia desvincula aquesta operació de la contractació de 42 combois més per substituir els que estan afectats per l'amiant

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha comenat a rebre aquest dimecres al matí els primers cotxes dels trens de la srie 9000, que han de reforar les línies més demandades, és a dir, la 1, la 3, la 4 i la 5. El primer dels combois que ha arribat aquest matí iniciar el seu servei a partir de la segona quinzena de desembre a la línia 4. En total, la companyia incorporar 12 unitats més noves, que s'afegiran a les 142 existents, el qu suposa una ampliació del servei del 8,5% i d'un 9,2% en hora punta. La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha celebrat l'arribada dels nous combois, ja que és la primera vegada que es compren trens per reforar línies existents i no destinats a les noves, i ha destacat que tant l'encrrec de les 12 noves unitats com de les 42 unitats que han de substituir els trens afectats per l'amiant de les línies 1 i 3 generen treball de "qualitat" de la planta d'Alstom a Santa Perptua de Mogoda.

La companyia ha desvinculat la incorporació dels nous trens que comencen arribar a partir d'avui de la compra de 42 trens nous que han de substituir els que estan afectats per amiant de les línies 1 i 3. Es tracta d'operacions diferents, ja que l'adquisició dels 12 trens que ara arribaran es va signar l'any passat, mentre que el contracte dels 42 combois nous es va adjudicar fa just poques setmanes.Cada tren estar format per cinc cotxes, dels quals dos són els que han arribat aquest matí a les installacions de TMB, a Sant Andreu, mitjanant un transport especial des de Santa Perptua de la Mogoda, i els altres tres ho faran dem. Ara s'enllestiran les tasques de muntatge i a partir de la segona quinzena de novembre comenaran a operar a la línia 4, en el cas d'aquesta primera unitat.Actualment, els trens de la srie 900 circulen les per vies 2 i 4 i compten amb conductor, tot i que estan preparats per fer-ho sense si en algun moment la companyia optés per aquesta opció. El comboi té uns 86 metres e llargada i pot transportar 973 persones, de les quals 112 assegudes, i assolir una velocitat mxima de 85 quilmetres per hora. Les següents unitats s'entregaran a partir del primer semestre del 2020, concretament quatre trens de la srie 6000 per a la línia 1, dos trens de la srie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. En total, l'operació ascendeix a 92 milions d'euros mitjanant una operació de lísing. Sumant-hi l'operació de compra dels 42 trens, la inversió total ser de 358 milions d'euros. Segons Alarcón, el finanament s'ha tancat mitjanant un crdit del BEI i d'altres entitats bancries. Segons la presidenta de TMB, aquesta operació també permetr, a més de la "millora de la mobilitat", augmentar els llocs de treball a la planta de Santa Perptua de la Mogoda, una ocupació lligada al "talent" i l'ocupació de "qualitat", ha dit. D'altra banda, la presidenta de TMB ha assegurat que la companyia continua treballant en el pla de lluita contra l'amiant i que ha "posat la directa" per anar retirant els trens antics de els línies 1 i 3 de la forma "més rpida i efectiva".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés