TMB comença a rebre nous trens per reforçar les línies amb més usuaris

Publicado 13/11/2019 13:30:40CET
Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

La companyia desvincula aquesta operació de la contractació de 42 combois més per substituir els que estan afectats per l'amiant

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat a rebre aquest dimecres al matí els primers cotxes dels trens de la sèrie 9000, que han de reforçar les línies més demandades, és a dir, la 1, la 3, la 4 i la 5. El primer dels combois que ha arribat aquest matí iniciarà el seu servei a partir de la segona quinzena de desembre a la línia 4. En total, la companyia incorporarà 12 unitats més noves, que s'afegiran a les 142 existents, el què suposa una ampliació del servei del 8,5% i d'un 9,2% en hora punta. La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha celebrat l'arribada dels nous combois, ja que és la primera vegada que es compren trens per reforçar línies existents i no destinats a les noves, i ha destacat que tant l'encàrrec de les 12 noves unitats com de les 42 unitats que han de substituir els trens afectats per l'amiant de les línies 1 i 3 generen treball de "qualitat" de la planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda.

La companyia ha desvinculat la incorporació dels nous trens que comencen arribar a partir d'avui de la compra de 42 trens nous que han de substituir els que estan afectats per amiant de les línies 1 i 3. Es tracta d'operacions diferents, ja que l'adquisició dels 12 trens que ara arribaran es va signar l'any passat, mentre que el contracte dels 42 combois nous es va adjudicar fa just poques setmanes.Cada tren estarà format per cinc cotxes, dels quals dos són els que han arribat aquest matí a les instal·lacions de TMB, a Sant Andreu, mitjançant un transport especial des de Santa Perpètua de la Mogoda, i els altres tres ho faran demà. Ara s'enllestiran les tasques de muntatge i a partir de la segona quinzena de novembre començaran a operar a la línia 4, en el cas d'aquesta primera unitat.Actualment, els trens de la sèrie 900 circulen les per vies 2 i 4 i compten amb conductor, tot i que estan preparats per fer-ho sense si en algun moment la companyia optés per aquesta opció. El comboi té uns 86 metres e llargada i pot transportar 973 persones, de les quals 112 assegudes, i assolir una velocitat màxima de 85 quilòmetres per hora. Les següents unitats s'entregaran a partir del primer semestre del 2020, concretament quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. En total, l'operació ascendeix a 92 milions d'euros mitjançant una operació de lísing. Sumant-hi l'operació de compra dels 42 trens, la inversió total serà de 358 milions d'euros. Segons Alarcón, el finançament s'ha tancat mitjançant un crèdit del BEI i d'altres entitats bancàries. Segons la presidenta de TMB, aquesta operació també permetrà, a més de la "millora de la mobilitat", augmentar els llocs de treball a la planta de Santa Perpètua de la Mogoda, una ocupació lligada al "talent" i l'ocupació de "qualitat", ha dit. D'altra banda, la presidenta de TMB ha assegurat que la companyia continua treballant en el pla de lluita contra l'amiant i que ha "posat la directa" per anar retirant els trens antics de els línies 1 i 3 de la forma "més ràpida i efectiva".