Publicado 23/3/2019 7:03:56 +01:00CET

Tito Álvarez: "Amb un govern de PP, Cs i Vox el taxi est mort"

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El portaveu dels taxistes nega haver fet "xantatge" al Govern i espera "sancions" contra el nou model de Cabify

ACN

Barcelona.-El portaveu d'Elite Taxi a Barcelona, Alberto 'Tito' Álvarez, avisa que el sector del taxi "est mort" si PP, Cs i Vox governen Espanya. En una entrevista amb l'ACN, Álvarez assegura que un tripartit de dretes a Madrid "vendr" el país a "multinacionals que venen a precaritzar i esclavitzar". Álvarez rebutja que els taxistes hagin fet "xantatge" al Govern sobre els VTC, i espera que Territori "sancioni" Cabify pel seu nou model a Barcelona, que considera "illegal". "El xantatge és amenaar Colau, Calvet i Torra amb querelles criminals", diu, en referncia a la patronal dels VTC Unauto. A l'entrevista, Álvarez admet haver passat "molta por" com a líder social "en un país on dues persones com els Jordis són a la presó" per manifestar-se. "Els taxistes hem parat el país", recorda.

"Nosaltres ho tenim clar, en cas que hi hagués un govern del PP, Cs i Vox, el taxi est mort", sentencia 'Tito' Álvarez. "Per no només el taxi, també la sanitat, l'educació, es vendran el que queda de país", lamenta, assegurant que aquests partits "només parlen de Catalunya" per obviar les seves apostes "neoliberals". "M'indigna molt que es parli de la ptria, d'Espanya, per pels ciutadans que som la ptria i el país, menys drets", es queixa Álvarez a l'ACN.Segons sosté, en el sector hi ha 100.000 famílies de taxistes i "d'all no sortir cap vot per aquests tres partits". De fet, el portaveu dels taxistes també pronostica que cap dels treballadors del sector que en les eleccions del 21-D van votar Cs ho tornar a fer després de la postura del partit taronja respecte el reial decret de Foment que regula els VTC.Preguntat sobre si es planteja entrar en política, Álvarez admet que ha tingut ofertes de diversos partits -"alguns dels quals ningú s'imagina", precisa- per les ha rebutjat per continuar defensant els taxistes "des del carrer". "El que jo vull és 'liar-la parda'. Cal fer un moviment europeu molt fort i acabar amb tots aquests neoliberals que ens estan sometent", explica 'Tito' Álvarez. "Fins que no ho aconseguim no pararem", diu."Molta por" a ser imputat per les protestesEl portaveu d'Elite Taxi admet també que ha tingut "molta por" perqu la justícia li pogués imputar delictes com els de sedició i rebellió per les protestes del taxi. "Quan en un país, a dues persones com 'els Jordis' els posen a la presó, a rapers els condemnen i se n'han d'anar, t'ho planteges. Per qu fas? Et reprimeixes? No lluites?", argumenta Álvarez, que conclou que "al final és una qüestió de drets".Pel líder dels taxistes, els 'Jordis' "van fer molt menys" que en les vagues del collectiu -quan van ocupar la Gran Via en dues ocasions durant dies i alguns d'ells van causar destrosses en vehicles d'Uber i Cabify-, i considera que els presos estan a la presó per "una venjana política" i per "les seves idees". "Si la gent vol votar que els deixin. No ho entenc, s'agafen una Constitució de després de Franco per per un altre costat et diuen que els temps canvien, per aix no canvia, només canvia el que els interessa", continua.Lobby a Brusselles L'associació Elite té previst prximament installar una oficina a Brusselles per crear un lobby "molt potent del transport". "Lluitarem per sobreviure perqu no volem ser esclaus", assenyala 'Tito' Álvarez, que ja est en contacte amb 42 associacions de taxi de diversos pasos europeus, com Polnia, Frana, Itlia, Sussa, Blgica i 15 sindicats que no tenen res a veure amb el sector. El projecte, per, encara est en una fase molt inicial, "de pluja d'idees", diu, i compta amb l'assessorament d'Elpidio Silva i un equip d'economistes i d'altres professionals. "Volem fer un lobby imparable perqu al final s'ha de jugar de tu a tu, ells tenen els diners i nosaltres la gent", detalla, en referncia a empreses com Uber. A diferncia de Cabify, que aquesta setmana hauria d'entregar la documentació requerida per Territori i Sostenibilitat després d'obrir-li un expedient informatiu, 'Tito' Álvarez no creu que Uber acabi tornant a la capital catalana ja que en el rnquing de ciutats on la plataforma guanya més diners est situada en el lloc 121, assegura. En aquest sentit, comenta que l'objectiu de la multinacional nord-americana és fer "fora" a Brusselles per aconseguir una modificació de la directiva europea per després "arrasar" a tots els estats. A més, el líder dels taxistes es mostra "convenut" que a llarg termini Uber acabar comprant Cabify.Aposta per un canvi en les llicnciesD'altra banda, Álvarez admet que el sistema de llicncies és "una de les coses" que no li agrada des que va entrar en el món del taxi fa sis anys. Pagar 130.000 euros per una llicncia és "de bojos", diu. Amb tot, considera que cal buscar una solució per evitar que aquells professionals que van pagar molts diners els perdin, i puguin "treballar i jubilar-se dignament". En aquest sentit, fa uns anys va plantejar que quan un taxista comprés un dels títols sabés que en el moment de vendre'l de nou es faria a un preu fix, de manera que pogués servir per recuperar la inversió. El portaveu nega que aix sigui especular sinó que seria un "pla de jubilació". "Si no, te'n vas amb 600 euros", raona el portaveu d'Elite, que sosté que "especular és agafar un pis i vendre'l l'endem pel doble o agafar una autorització que t'ha costat 26 euros i vendre-la per 50.000".Segons opina, altres aspectes a millorar en el món del taxi són desencallar la qüestió sobre l'aplicació social, que el sector porta proposant des de fa més de tres anys, per que no ha tirat endavant ja que cap les administracions no es posen d'acord sobre qui és competent per regular. Álvarez es mostra disposat a fer autocrítica per avisa: "Entre que haguem de millorar i que ens treguin del mig hi ha molta diferncia". En aquest sentit, reivindica que han fet més propostes, com l'app d'inters social que oferiria descomptes de fins el 50% per a les rendes més baixes o la installació de parades intelligents amb wifi, per no han rebut mai el vistiplau de l'administració. "Tens el projecte, no el fas, m'avancen per la dreta, fan la meva feina illegalment i a sobre em diuen que m'haig de modernitzar", lamenta.Pel que fa la proposta que va fer aquesta setmana el conseller delegat i fundador de Cabify, Juan de Antonio, d'integrar el sector del taxi dins de l'aplicació de la plataforma, com en altres pasos, Álvarez rebutja la idea i augura que no hi entraria cap taxi. "És complicat quan entren a casa teva, et donen una puntada de peu i et diuen que la casa és dels dos", argumenta el portaveu d'Elite. "A més, és que no té cap sentit donar de menjar al teu enemic", assenyala en referncia a Cabify, de qui diu que amb la seva retirada de Barcelona el mes de febrer va veure com la seva facturació va caure un 20%.