Publicado 01/10/2020 13:00

Territori sotmet a informació pública els estudis de la variant d'Olot

Inclouen el tram comú per al tram oest i quatre alternatives per al tram est

ACN

Olot.-El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica aquest dijous l'anunci d'informació pública de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant d'Olot, que ha de permetre completar l'eix Vic-Olot per Bracons (C-37) juntament amb la variant de les Preses. Els estudis inclouen el tram comú per al tram oest de la nova variant, que ja es va sotmetre a informació pública i que ara actualitza alguns aspectes, i quatre alternatives per al tram est, amb una inversió de 115 i 74 milions d'euros (MEUR) respectivament. Una de les quatre alternativa compta amb el consens del territori i preveu un fals túnel que eliminaria el viaducte de l'Hostal del Sol fins a connectar amb l'autovia. La longitud total de la variant ser de 7,3 quilmetres.

En relació al tram oest, que va des de la boca del túnel de la Pinya fins a l'enlla Olot oest, té una longitud de 3,8 quilmetres. El túnel projectat fa 2,5 quilmetres, amb un doble tub i doble carri per sentit. Posteriorment, es creuar la carretera de Ridaura (GIP-5223) amb un pas sota la variant i salvant la riera de Ridaura amb una estructura de 70 metres. Aquest tram finalitza amb l'enlla Olot Oest on, a més de donar continutat a la variant, es preveu construir un nou vial de connexió amb la xarxa viria d'Olot. L'enlla consta d'una rotonda inferior de grans dimensions connectada amb ramals directes a la variant, que comporta la construcció de dos passos superiors. Pel que fa al vial d'accés a l'oest d'Olot, es construir una estructura de 80 metre per salvar novament la riera de Ridaura. El vial comptar amb dues rotondes i, finalment, entroncar amb la via urbana ja executada de dos carrils per sentit davant de l'Hospital Comarcal d'Olot. A més, es preveu una connexió entre el nou vial i la carretera GIP-5223, incorporant-hi una nova rotonda i donant servei al barri de les Planotes. També hi haur una altra connexió des del Nord de l'Hospital cap a una de les rotondes del nou vial projectat. Pel que fa al tram est, s'ha valorat com a més "idnia" l'alternativa que més d'adapta al territori i que permet allunya més el traat respecte de la carretera actual del venat de l'Hostal del Sol. D'aquesta manera, a més, es minimitza l'impacte en el Parc Natural de la Zona Volcnica. Discorre amb una calada de dos carrils per sentit des de l'enlla Olot Oest, fins a connectar amb el futur perllongament de l'A-26. En un primer tram d'un quilmetre, la traa discorre per la part nord del Pla de Sant Andreu, minimitzant l'impacte paisatgístic i sobre la faula amb dos túnels artificials. Posteriorment, el traat travessar la riera de Ridaura amb un viaducte de calades separades d'uns 420 metres. El viaducte superar la riera perdent alada i acostant-se a la zona industrial del Pla de Baix. La calada se soterrar sota la carretera de Sant Joan de les Abadesses durant 100 metres, on es projecta també una rotonda en superfície per donar continutat a l'avinguda de Francesc Maci amb un nou tram de vial. El tronc discorrer entre murs o en trinxera al llarg de 500 metres fins arribar al carrer de la Serra de San Valentí, on es generar una rotonda i una secció tipus ronda on el tronc estar soterrat amb vials laterals fins a l'avinguda de les Feixes. All, una altra rotonda superior far la mateixa funció que al tram anterior. D'aquesta manera, s'aprofitar el corredor actual de l'N260a i l'avinguda Europa. En aquest recorregut entre el Ridaura i la zona industrial es reposaran i connectaran a les rotondes els camins, assegurant la continutat de la xarxa i l'accessibilitat als masos. A partir d'aquí, el traat continua cap a l'est per arribar al tram comú entre les quatre alternatives, on es connecta amb l'A-26. La rotonda l'enlla amb l'avinguda de les Feixes es connectar amb l'enlla Olot Nord existent amb uns ramals laterals que faran funció de collectores. Aquests ramals connectaran dues rotondes dels dos enllaos formant una única connexió més complexa i que constituir la primera fase d'un desenvolupament posterior a crrec del Ministeri de Transports. De les quatre alternatives, una ja compta amb el consens del territori i la Generalitat també coincideix que és la millor opció. Totes quatre, per, se sotmeten ara a exposició pública perqu es puguin fer allegacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés