Publicado 22/05/2019 14:24CET

Territori licita la millora de la variant de Banyoles per 15 MEUR amb l'objectiu que les obres comencin a finals d'any

Els treballs abastaran un tram de 8,5 quilmetres i permetran implantar un tercer carril que s'alternar en un sentit o altre

ACN

Banyoles.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat les obres de millora de la variant de Banyoles per 15 milions d'euros (MEUR). Els treballs abastaran un tram de 8,5 quilmetres de la C-66, els que hi ha compresos entre Cornell del Terri i Seriny, i permetran implantar un tercer carril que s'alternar en un sentit o altre de circulació. És el que es coneix com el model 2+1, que segons subratlla la Generalitat, "ja s'ha implantat amb bons resultats a diversos pasos europeus capdavanters en seguretat viria". Es preveu que les obres de millora puguin comenar a finals d'any i que, si es compleixen terminis, al cap de dotze mesos (és a dir, quan acabi el 2020) ja estiguin enllestides.

La C-66 és el corredor principal del Pla de l'Estany. Creua la comarca de sud a nord i té dos trams clarament diferenciats. Entre l'enlla amb l'autopista AP-7 i el sud de Banyoles, la carretera est desdoblada i suporta una intensitat de trnsit de 28.000 vehicles al dia. Entre el sud de Banyoles i fins a l'enlla amb l'N-260 i l'A-26 (a l'alada de Besalú), per, la carretera només té un sol carril per sentit. Aquest tram suporta una intensitat viria de 14.000 vehicles diaris i hi ha trams que s'han convertit en punts negres.Ara, el Departament de Territori fa un pas endavant per millorar el tram de la C-66 que fa de variant de Banyoles. Són 8 quilmetres i mig compresos entre Cornell del Terri (all on s'acaba el desdoblament) i l'accés a Seriny. La Generalitat ha tret a licitació les obres que han de permetre millorar la funcionalitat i la seguretat d'aquest tram. El pressupost inicial és de 15 MEUR. La intenció és que, un cop s'hagin adjudicat les obres, l'adjudicatria pugui comenar els treballs a finals d'aquest mateix 2019, amb l'objectiu que estiguin enllestits en un termini de dotze mesos.Les obres permetran implantar un tercer carril en aquest tram de la C-66, que s'alternar en un sentit de circulació i altre per facilitar els avanaments. És el que es coneix com el model 2+1. En total, es preveuen dos trams de tercer carril en sentit Besalú (que sumen 2,1 quilmetres) i dos trams més en sentit Girona (que en sumen 2,3). En aquests trams, els dos sentits de circulació estaran separats per una mitjana.Segons subratlla la Generalitat, el model 2+1 s'ha implantat "amb bons resultats a diversos pasos europeus capdavanters en seguretat viria, com ara Sucia, Frana o Irlanda". El Departament diu que el tercer carril "facilita els avanaments amb seguretat i, en incloure un separador central, redueix el risc de xocs frontals que poden tenir conseqüncies molt greus".Millora dels enllaos En parallel, l'obra que ara es licita també preveu millorar els enllaos i les incorporacions i sortides a la C-66. En concret, s'actuar en quatre enllaos: els que donen accés a la variant des de les carreteres GI-513, GIV-5132, GIP-5121 i el de Banyoles est. Aquí s'hi construiran noves rotondes, per canalitzar millor els moviments, i s'allargaran els carrils d'incorporació i sortida, per millorar la seguretat quan els vehicles facin les maniobres.Per últim, els treballs també inclouen l'estesa d'una nova capa de paviment a la C-66 (que proporcioni més adherncia al ferm, més drenatge i menys soroll) i també es milloraran les cunetes (perqu siguin trepitjables, cosa que permetr donar un sobreample a la carretera).

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés