Publicado 21/10/2020 09:39CET

El telèfon del servei de teleassistència activat al març per la Diputació de Barcelona atén més de 4.000 persones grans

El servei ha gestionat més de 700.000 trucades relacionades amb la covid

ACN

Barcelona.-La línia telefònica activada al març per la Diputació de Barcelona per a majors de 65 anys que no disposaven de servei de teleassistència ha atès més de 4.000 persones grans des de llavors. Es tracta d'una línia 900 activada pel Servei Local de Teleassistència i fins al 30 de setembre ha prestat servei a 4.824 persones en situació fràgil, d'aïllament o de risc. Del total d'atesos, 3.344 han passat a formar part del Servei Local de Teleassistència i d'aquests 2.990 ja tenen el terminal instal·lat al domicili i 238 l'obtindran properament. El servei ha gestionat de manera global més de 700.000 trucades relacionades amb la covid-19, des de consultes fins a emergències. La línia específica va deixar d'estar activa l'1 d'octubre.

D'entre aquestes destaquen les classificades com a 'xerrades de soledat', que es van incrementar en un 84%. D'altra banda, 31.851 trucades van comportar la mobilització de recursos d'emergència, ja sigui interns (1.453 realitzades per les unitats mòbils) com externs (SEM, Mossos o Bombers). El Servei Local de Teleassistència dona servei a més de 91.045 persones en 310 municipis de la província de Barcelona, xifra que representa una cobertura del 12,4% sobre la població major de 65 anys i del 32,1% sobre la població major de 80 anys.El servei específic a través de la línia 900 ha deixat d'estar actiu l'1 d'octubre, però la Diputació el manté "preparat per si cal activar-lo de nou en cas que l'evolució dels rebrots de la covid ho requereixi".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés