Publicat 21/10/2020 09:39

El telfon del servei de teleassistncia activat al mar per la Diputació de Barcelona atén més de 4.000 persones grans

El servei ha gestionat més de 700.000 trucades relacionades amb la covid

ACN

Barcelona.-La línia telefnica activada al mar per la Diputació de Barcelona per a majors de 65 anys que no disposaven de servei de teleassistncia ha ats més de 4.000 persones grans des de llavors. Es tracta d'una línia 900 activada pel Servei Local de Teleassistncia i fins al 30 de setembre ha prestat servei a 4.824 persones en situació frgil, d'allament o de risc. Del total d'atesos, 3.344 han passat a formar part del Servei Local de Teleassistncia i d'aquests 2.990 ja tenen el terminal installat al domicili i 238 l'obtindran properament. El servei ha gestionat de manera global més de 700.000 trucades relacionades amb la covid-19, des de consultes fins a emergncies. La línia específica va deixar d'estar activa l'1 d'octubre.

D'entre aquestes destaquen les classificades com a 'xerrades de soledat', que es van incrementar en un 84%. D'altra banda, 31.851 trucades van comportar la mobilització de recursos d'emergncia, ja sigui interns (1.453 realitzades per les unitats mbils) com externs (SEM, Mossos o Bombers). El Servei Local de Teleassistncia dona servei a més de 91.045 persones en 310 municipis de la província de Barcelona, xifra que representa una cobertura del 12,4% sobre la població major de 65 anys i del 32,1% sobre la població major de 80 anys.El servei específic a través de la línia 900 ha deixat d'estar actiu l'1 d'octubre, per la Diputació el manté "preparat per si cal activar-lo de nou en cas que l'evolució dels rebrots de la covid ho requereixi".