Publicado 26/2/2019 20:03:43 +01:00CET

Un taxista a la sortida del MWC: "El problema principal no és si podem absorbir la feina sinó el trnsit"

A les sis de la tarda, el període estimat d'espera s'ha situat en els 40 minuts coincidint amb la sortida del gruix dels assistents del congrés

ACN

Barcelona.-Les cues per agafar un taxi a la finalització de la segona jornada del Mobile World Congress s'han repetit aquest dimarts i el temps estimat d'espera s'ha enfilat fins als 40 minuts a les sis de la tarda, coincidint amb la sortida de la majoria d'assistents al certamen. Els congressistes s'han mantingut pacientment en el traat marcat per les tanques de l'organització mentre els taxistes sortien carregats de passatgers tant bon arribaven als punts de recollida. Segons un dels conductors, Zaer Zengili, "el problema principal no és que siguem pocs o no la puguem absorbir sinó el trnsit a primera hora del matí o de la tarda". Aquesta edició del MWC és la primera des del decret de la Generalitat que estableix un període de precontractació de 15 minuts i que va fer que Uber i Cabify abandonessin la ciutat.

Pels taxistes, per, no s'ha notat un increment de feina per aquest factor ja que Uber no ha operat mai durant el MWC i Cabify només dos anys. Per Zengili, encara que hi haguessin aquestes dues plataformes treballant a Barcelona en esdeveniments multitudinaris tampoc serien la solució. "Uber i Cabify, quan hi ha una aglomeració de gent, multipliquen el preu i en canvi nosaltres no, i aix és una garantia", reivindica en declaracions a l'ACN.Un altre dels taxistes entrevistats, Ernest, assegura que aquests dies ha notat un "30% més de feina", tot i que també recorda que el gener i el febrer "són mesos molt dolents" i la incidncia del Mobile al final no és tanta. "Si fos a la primavera o a l'estiu sí es que es nota", conclou. Més pessimista es mostra un company seu, Julian, que assegura que aquests dies tot "va molt malament" perqu tots els congressistes estan reunits a la Gran Via, que és "on hi ha la feina". "Aquí est tot molt carregat, per pel centre no hi ha res", comenta el taxista.L'edició del Mobile d'aquest 2019 és la primera des que la Generalitat va aprovar el decret que fixava una precontractació de 15 minuts a la contractació d'un VTC, la prohibició de la geolocalització i d'estacionar a la via pública. Precisament, aquest dimarts l'AMB ha donat llum verd ampliar a una hora el període de contractació, hores després que el Consell de Garanties Estatutries dictaminés que el requisit de sollicitar el servei amb antelació no s'ajustava a la Constitució en considerar que vulnerava el dret de llibertat d'empresa. El reglament de l'AMB, a més, preveu sancions de 6.000 euros per als VTC que cometin infraccions molt greus, com per exemple no tenir el vehicle incls en el registre o negar-se a ser inspeccionat, entre d'altres.