Publicado 27/4/2019 7:04:08CET

Socialcar denuncia ratllades als seus cotxes dues setmanes després de comenar a operar a Barcelona

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La fundadora de l'empresa, Mar Alarcón, considera que els 15 minuts de precontractació "no són un impediment" per veuria "irracional" arribar als 60

ACN

Barcelona.-L'empresa Socialcar denuncia en una entrevista a l'ACN que aquesta setmana han patit tres actes de vandalisme contra els seus vehicles per part de taxistes després de comenar a operar a Barcelona fa només uns quinze dies. La fundadora de l'empresa i CEO, Mar Alarcón, detalla que han consistit en ratllades als cotxes mentre estaven estacionats en un aparcament perqu no prestaven cap servei -tal com estableix el decret llei aprovat per la Generalitat a principis d'any- i en un altre cas en una benzinera. L'empresa ja ha posat els fets en coneixement dels Mossos d'Esquadra. Sobre el requisit de la precontractació de 15 minuts, Alarcón assenyala en una entrevista a l'ACN que "no són un impediment" per operar a la capital catalana, tot i que veuria "irracional" que l'AMB acabés aprovant definitivament l'ampliació a 60 minuts.

"Quan ens trobem al riu ja veurem com el creuem", manifesta Alarcón preguntada per si es replantejaria el negoci si al final cal precontractar el trajecte amb una hora d'antelació. De moment, assegura que el balan dels primers quinze dies "és molt bo" i comenta que "l'usuari planifica, s'espera 15 minuts i no est passant absolutament res". Per la fundadora de l'empresa, aquest quart d'hora "ja es diferencia" del servei de taxi, que pot captar el client a l'instant i disposa de parades.Pel que fa els actes vandlics, Alarcón apunta a taxistes i lamenta haver-los patit tot i respectar el decret de la Generalitat. "Ests complint la normativa i aprofiten per anar contra aquests vehicles molt fcils d'identificar. Nosaltres no vam estar en el dileg que es va tenir en el decret en qu es van satisfer les seves demandes, no entenem perqu estan reaccionant d'aquesta manera", critica la CEO de Socialcar. Segons ha afegit, els presumptes autors de les ratllades estan identificats i denunciats als Mossos d'Esquadra.Del sector del taxi, Alarcón opina que est "encotillat" i "hiperregulat" i que per aix "s'ha de revisar". "El qu s'hauria de fer és estudiar bé quin és el comportament de l'usuari i qu vol", afirma la directiva de l'empresa, ja que actualment no es tracta "d'un debat de si taxi, VTC o autobusos" sinó "d'un debat de mobilitat i amb qu l'est ajudant la tecnologia", apunta.Operar a Barcelona: "Un pas raonable"Sobre l'entrada de Socialcar a Barcelona després que Uber i Cabify suspenguessin l'activitat a la ciutat, Alarcón diu que "veient el qu estava passant era un pas bastant raonable, no ha sigut un 'a correcuita de marxen uns i venim nosaltres'". "Hi havia una demanda que existia i quedava insatisfeta i estava en el mapa poder-la satisfer", argumenta. L'empresa va comenar la seva activitat el 2011 oferint vehicles de lloguer entre particulars i ha acabat derivant en una "plataforma de mobilitat", segons la seva fundadora.Alarcón assegura que l'usuari de Socialcar no pot fer ús del servei en menys de quinze minuts perqu la mateixa aplicació no ho permet. Sobre l'estacionament dels vehicles mentre no transporten usuaris, Socialcar ha arribat a un acord amb l'startup' catalana Wesmartpark perqu els cotxes hi romanguin mentre no els entra un nou servei.Contractació d'exconductors de Cabify i UberDe moment, l'empresa opera amb 250 llicncies tot i que la fundadora de la companyia no descarta doblar-les "fcilment en un futur". "Segurament aniran creixent en funció de la demanda que anem tenint", pronostica Alarcón, que expressa la seva satisfacció per poder haver pogut contractar exconductors d'Uber i Cabify que es van quedar sense feina arran de la sortida de les dues plataformes de la ciutat. En aquest sentit, reconeix que a l'empresa es van quedar "bastant impactats" en comprovar com just després de fer-se públic que Socialcar comenaria a operar com a VTC a Barcelona van rebre 300 currículums en 24 hores, a més de trucades, d'exconductors que treballaven per a empreses que prestaven per aquestes dues plataformes.Per últim, sobre l'adquisició de l'empresa Drivy pel gegant nord-americ Getaround feta pública aquesta setmana, Alarcón augura que la tendncia anir "cap a la integració d'operadors" i que aix ser "un dels passos tant de plataformes com de serveis de mobilitat", tot i que prefereix "que hi hagi competncia" ja que "un monopoli seria un pas enrere".