Publicado 2/4/2019 14:36:41 +02:00CET

La sisena edició del Vívid a la Costa Brava comena el 5 d'abril amb el 40% de les entrades venudes

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La programació del festival del vi es far aquest mes i inclou una cinquantena de propostes singulars d'enoturisme

ACN

Girona.-El prxim 5 d'abril s'inaugurar la 6a edició del festival Vívid amb una cinquantena de propostes singulars d'enoturisme que es poden fer a la Costa Brava durant aquest mes. Ja s'han venut un 40% de les entrades disponibles i una desena d'activitats programades han penjat el cartell de complet. Aquest cap de setmana comenaran una quinzena de propostes, sobretot al Baix Empord, com la III Marxa Popular entre Vinyes a Calonge i Sant Antoni, els tastos de lactor Carlos Latre o del poeta Josep Pedrals i el monleg maridat de lactriu Anna Bertran. També destaquen dues propostes inclusives com són les visites amb tast al celler La Vinyeta per a persones amb mobilitat reduda, i al Museu del Suro de Palafrugell per a persones invidents.

El Vívid és una iniciativa del club de mrqueting Ruta del Vi DO Empord del Patronat de Turisme Costa Brava de la Diputació de Girona. Compta amb el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empord, cellers de la DO Empord, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com el centenar de membres que integren el club de mrqueting de la Ruta del Vi DO Empord.Abans de la seva obertura, ja s'han venut el 40% de les entrades i una desena d'activitats programades ja han cobert totes les places disponibles. El Vívid es posa en marxa aquest cap de setmana amb una quinzena dactivitats concentrades principalment al Baix Empord. Una de les activitats més destacades daquest primer cap de setmana és la tercera edició de la Marxa Popular entre Vinyes, que es fa a la localitat de Calonge i Sant Antoni. Els participants faran un recorregut circular entre vinyes i per tres cellers del municipi: Clos dAgon, Mas Eugeni i Viníric. Guiats pels propietaris, els participants visitaran les installacions de cada celler, on tastaran els seus vins i les tapes elaborades pels restauradors del collectiu Cuina de lEmpordanet. Aquesta proposta acull també la trobada dinstagramers #InstaVívid. Altres propostes destacades del primer cap de setmana són el tast de lactor Carlos Latre, a Vins i Licors Grau, que escollir els vins de la DO Empord que més li agraden i els compartir amb els participants de lactivitat. En aquest mbit cal remarcar el tast del poeta Josep Pedrals i la sommelier Clara Antúnez al celler Brugarol, que maridar poemes i vins, o el monleg maridat de lactriu Anna Bertran amb vins del celler Oliveda, que tindr lloc al convent dels Caputxins de Figueres.La programació daquests primers dies també proposa 'El misteri de Bacus', un room escape al celler Mas Oller; un tast de flors i vins a crrec de la xef Iolanda Bustos a les vinyes del celler Mas Geli; un menú degustació maridat amb vins empordanesos al restaurant La Tastaolletes, o una visita amb sopar al celler Mas Eugeni, de Calonge.Activitats inclusivesTambé per aquest cap de setmana shan programat una visita amb tast al celler La Vinyeta per a persones amb mobilitat reduda i una visita amb tast al Museu del Suro de Palafrugell per a persones invidents, els seus acompanyants i públic en general.Mantenint la tendncia dels darrers anys, aquesta edició també té un nombre limitat dactivitats per ser un aparador de les ofertes enoturístiques "més singulars" de la Costa Brava. Les activitats shan tornat a agrupar per zones i setmanes per concentrar-les cronolgicament i geogrficament amb lobjectiu de facilitar laccés dels visitants i poder fer més d'una experincia. Les activitats es distribuiran per setmanes en aquestes zones: Baix Empord, la plana de lEmpord, lAlbera i el cap de Creus. El Vívid manté el sistema de venda en línia, mitjanant el web vivid.costabrava.org, on els usuaris compren les entrades de les diverses experincies així com paquets amb ofertes combinades. La iniciativa es dona a conixer mitjanant el portal web oficial, la publicació dun programa de m i una campanya de comunicació en mitjans i xarxes socials. Les oficines de turisme de la demarcació també divulgaran el festival.