Publicado 05/05/2019 06:04CET

Sis de cada deu busos turístics que van a Girona paren a Fontajau i s'hi estan una mitjana de 3 hores i quart

El govern local fa un bon balan de la supressió de les parades a la Copa

ACN

Girona.-Un 60% dels busos turístics que han parat a la ciutat de Girona durant el mes d'abril han fet baixar els visitants a Fontajau, mentre que només un 9,9% ho ha fet a l'estació de busos. De mitjana, s'hi queden tres hores i quart aturats, mentre els turistes visiten la ciutat. La durada de les visites s'ha allargat des del mes de mar, quan es van eliminar les places d'aparcaments per a busos turístics a la zona de la Copa, obligant-los a escollir entre desencotxar a Fontajau o a l'estació d'autobusos. La regidora de Turisme de Girona, Glria Plana, ha valorat positivament la supressió d'aquestes places i ha afirmat que s'ha "minimitzat la gent que entra per la mateixa porta al Barri Vell". Plana ha assegurat que aix ha provocat que els turistes arribin a "comeros i restaurants" d'altres sectors de la ciutat.

Des del dia 1 de mar els autobusos turístics ja no poden aparcar a la zona de la Copa i han de fer baixar als visitants o bé a l'aparcament de Fontajau o bé a l'estació d'autobusos. Dos mesos després de l'aplicació d'aquesta mesura, la majoria ha optat per anar fins a Fontajau.De fet, sis de cada deu autobusos que han passat per la ciutat de Girona durant el mes d'abril han deixat als viatgers a l'aparcament de Fontajau, mentre que només un de cada deu ho ha fet a l'estació d'autobusos. La regidora de Turisme de Girona, Glria Plana, ha afirmat que la prioritat del govern local és que "vagin a l'estació de busos per desencotxar els turistes i després aparquin a Fontajau".Malgrat tot, sembla que aquesta prioritat no és compartida amb els transportistes. De fet, el mes de mar, quan va entrar en vigor la supressió de l'aparcament de la Copa, un 13% dels autocars va anar a l'estació de busos i a l'abril tan sols ho van fer un 9,9%. Per contra, el nombre de vehicles que para a Fontajau ha passat del 46,84% el mes de mar al 63,09% a l'abril. La resta, un 27%, ho va fer en altres punts de la ciutat.De tota manera, una de les conseqüncies de la mesura és l'augment del temps que es queden els visitants a la ciutat. Si bé durant el mes de febrer la mitjana no arribava a les tres hores (s'hi estaven 2h i 58 min.) ara les supera lleugerament (el mes de mar s'hi van estar 3h i 21min. I a l'abril 3h i 19min.). El consistori busca que "s'hi estiguin més estona per poder gaudir del comer, la restauració i el patrimoni". Tot i així, Plana ha remarcat que si els busos s'aturen a l'estació de la ciutat -situada al costat del parc Central- mentre els visitants caminen cap al Barri Vell, "poden gaudir més de la ciutat". La regidora ha destacat que "entre l'estació de busos i el carrer de la Fora hi ha 10 minuts", que és molt poc temps, per mentrestant passegen per la ciutat i veuen les botigues.Girona rep 1.307 autobusos en tres mesosEntre el mes de febrer i el mes d'abril, Girona ha rebut 597 autobusos turístics. A aquesta xifra, cal sumar-hi els 710 busos escolars que també han visitat la ciutat. En aquest cas, els escolars tenen l'opció de descarregar els alumnes a la zona de la Copa, tal com es feia abans, per els autocars han d'anar a aparcar en un altre lloc. En tres mesos fins a 1.307 autobusos han fet parada a la ciutat de Girona.De tots ells, 378 han vingut de Barcelona, mentre que 339 provenien de la Costa Brava. Aquests són els dos punts de procedncia més importants. De tota manera, si restem els busos escolars, les xifres són que dels 597 busos turístics, 306 venien de Barcelona. Per la seva banda, els de la Costa Brava es queden als 165. Aix vol dir que la majoria de turistes que arriben a la ciutat de Girona per fer una visita d'un dia venen de la capital catalana.De tota manera, aquestes dades podrien canviar de forma important durant l'estiu, ja que caldr sumar-hi tots els visitants que arriben a Girona provinents dels creuers que fan parada a Palamós i Roses. Per altra banda, prop d'un 70% dels autocars arriba a la ciutat abans de les onze del matí i més d'un 50% ja és fora abans de les dues del migdia.Una mesura controvertidaLa supressió de les places d'aparcament de busos turístics a la Copa no va ser ben vista per l'Associació de Transportistes (Asetrans) qui van criticar que no s'hagués comptat amb el seu criteri a l'hora de decidir-ho. Glria Plana ha destacat que actualment el govern local i l'associació estan treballant "conjuntament per buscar alternatives".La regidora ha afirmat que la nova mesura "potser no és tan cmode pels autobusos" i per aix estan treballant en altres variables. "Totes les mesures contundents porten disbauxa, per poc a poc arribarem a punts d'acord", ha reblat Plana.

el més llegit

  1. 1

    Aragonès: "Darrere el dúmping fiscal hi ha el projecte econòmic del nacionalisme espanyol"

  2. 2

    Recuperen el manuscrit inacabat en català d''Història de la Segona República Espanyola' de Josep Pla

  3. 3

    L'alcalde de Sant Julià de Ramis demana 13.000 euros per danys durant l'1-O

  4. 4

    Descobreixen més de 400 plantes de marihuana en un habitatge a Terrassa

  5. 5

    Europa preveu avaluar la vacuna de Pfizer el 29 de desembre i la de Moderna el 12 de gener

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés