Publicado 02/08/2019 12:40

El Síndic investigar les incidncies, retards i cancellacions de l'aeroport del Prat durant l'estiu

ACN

Barcelona.-El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, s'ha adreat a l'Agncia Catalana del Consum, al Departament de Treball, a la Delegació del govern espanyol a Catalunya i a la companyia aria Vueling per demanar-los informació de sobre els "nombrosos problemes diversos, com ara incidncies, retards i cancellacions de vols", que pateixen les persones usuries d'aerolínies a l'aeroport de Barcelona.

En concret, el Síndic analitza la cancellació per part de Vueling de més de 100 vols previstos per a dissabte 27 i diumenge 28 a causa de la vaga del personal de terra d'Iberia a laeroport. A aquestes complicacions, shi va sumar la tempesta que el dissabte 27 va obligar a tancar l'aeroport al trnsit aeri aproximadament durant una hora. Així mateix, el comit d'empresa de la companyia encarregada dels controls de seguretat de l'aeroport, Trablisa va registrar dilluns passat al Departament de Treball de la Generalitat una convocatria de vaga indefinida a partir del 9 d'agost per la sobrecrrega de treball de la plantilla.Segons aquestes informacions, diu el Síndic, les cancellacions de vols, els retards i els canvis d'horaris se sumen a la manca d'informació als viatgers, les llargues cues per presentar una reclamació o la manca de resposta a les sollicituds de compensació o de devolució de l'import del bitllet abonat. També es registren incidncies relatives a la manca de garantia del dret d'assistncia als passatgers, com menjar, beguda o allotjament, en uns dies de gran afluncia de passatgers, per la sortida i l'arribada de les vacances.El Codi de Consum de Catalunya considera que els transports són un servei bsic, és a dir, uns serveis de carcter essencial i necessaris per a la vida quotidiana o que tenen un ús generalitzat entre les persones consumidores. L'Agncia Catalana del Consum té assignades legalment funcions com orientar, informar i assessorar els usuaris sobre els seus drets i la manera d'exercir-los; exercir les competncies d'inspecció i de sanció en l'mbit del consum; i impulsar la protecció legal efectiva de les persones consumidores i usuries, iniciant les accions judicials pertinents i compareixent en les que es refereixen a assumptes que mereixen una atenció especial per raó de la transcendncia dels drets que cal protegir o de l'alarma social que generen.Així mateix, el Ministeri de Foment, per mitj de l'Agncia Estatal de Seguretat Aria - AESA, té, entre daltres, la competncia de vetllar pel compliment de les normes relatives a la protecció de la persona usuria del transport aeri. Especialment, de vetllar pel compliment del Reglament del Parlament Europeu pel qual s'estableixen normes comunes sobre compensació i assistncia als passatgers aeris en cas de denegació dembarcament i de cancellació o gran retard de vols.El Síndic ja va iniciar actuacions per problemes similars en anys anteriors al mateix aeroport de Barcelona-el Prat: el 2015, per problemes d'acumulació d'equipatges i de maletes; el 2016, per retards i cancellacions de Vueling; el 2017, per la situació dels passatgers d'un vol de Vueling que no va arribar a Madeira, i el 2018, sobre els retards i les cancellacions de Vueling i Ryanair. En aquest sentit, també recorda als viatgers i afectats la possibilitat dadrear les seves queixes i reclamacions a la institució, per poder-los orientar en la defensa dels seus drets.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés