Publicat 15/03/2017 12:17

El Síndic de Greuges reclama mesures urgents per suprimir els passos a nivell i soterrar les vies a Montcada i Reixac

Qualifica la situació al municipi d'alarmant pel nombre de víctimes i les repercussions de les consegüents interrupcions del servei

ACN

Montcada i Reixac.-El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha fet arribar a l'Ajuntament de Montcada i Reixac la resolució a un expedient sobre la situació dels passos a nivell a Catalunya on recomana a l'Estat que adopti mesures urgents de seguretat i suprimeixi els que es troben "en carrers cèntrics de poblacions o zones d'alta afluència de vianants" com els de Montcada i Reixac i Sant Feliu de Llobregat. En el document, el defensor de la ciutadania afegeix que cal "iniciar amb urgència les obres per soterrar les vies que creuen els nuclis urbans d'aquests municipis" i qualifica d'"especialment alarmant" el cas de Montcada "pel nombre de víctimes i les repercussions que les consegüents interrupcions dels servei sobre la resta d’usuaris dels serveis de ferrocarrils". L’informe també demana a Adif que informi sobre les actuacions previstes per a les obres del soterrament de la línia de Portbou al seu pas per Montcada i Reixac.

L’alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, ha valorat positivament la comunicació rebuda per part del defensor de la ciutadania recordant que "el soterrament és una necessitat urgent a Montcada i Reixac i la resolució del Síndic de Greuges dóna suport a la nostra reclamació del soterrament total i a millorar la seguretat dels passos a nivell mentrestant no es facin les obres". Campos, que ha afegit que l'"estat dels dos passos a nivell al centre del municipi és vergonyós i molt insegur per a la ciutadania", ha deixat clar que les millores dels passos a nivell "és una obligació d'Adif" que en cap cas l'eximeix d'afrontar també el soterrament de les vies. Expedient sobre els passos a nivellEl Síndic va iniciar el 21 d’abril de 2016 una actuació d’ofici sobre la situació dels passos a nivell del ferrocarril a Catalunya, arran de l’atropellament mortal en un pas a nivell de Montcada i Reixac. Per a l’elaboració del seu estudi, el Síndic va reclamar informació detallada al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i a l’Adif. Segons aquest document, a data 1 de gener de 2016, hi havia 244 passos a nivell del ferrocarril a Catalunya. Entre les conclusions de l’informe, el Síndic també reclama a les administracions públiques que "informin detalladament sobre les actuacions i calendari previstos per a la supressió i\/o millorar de la seguretat en els passos a nivell inclosos en l’acord de 15 de novembre de 2004 signat entre el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya".

Contingut patrocinat