Publicado 24/10/2019 20:02

La Seu d'Urgell, epicentre de l'intercanvi d'experincies entre els professionals de la comunicació del Pirineu

El 1r Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat vol "posar en valor" la seva funció de dinamització territorial

ACN

La Seu d'Urgell.-La Seu d'Urgell s'ha convertit des d'aquest dijous a la tarda i fins al divendres al migdia en l'epicentre de l'intercanvi d'experincies entre diversos professionals de la comunicació que duen a terme la seva tasca al Pirineu. La sala Sant Domnec de la capital alturgellenca acull els més de 160 inscrits del 1r Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, organitzat per l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) i que pretén "posar en valor" la seva contribució a la dinamització territorial, pels vincles que s'estableixen entre els seus editors i el públic. A banda de la creació de comunitats, els principals eixos de la trobada tenen a veure amb la transformació tecnolgica i el model de negoci d'aquestes publicacions.

El president de l'AMIC, Ramon Grau, ha explicat que s'ha volgut focalitzar el congrés en l'mbit del Pirineu perqu considera que aquest territori pot servir d'exemple de cara a explicar la importncia que tenen els mitjans de proximitat com a "eina d'identitat i arrelament" en comunitats que "necessiten molt que hi hagin mitjans petits per forts". A més, ha afegit que la seva incidncia pot contribuir a "evitar el despoblament en tots els sentits".Grau també ha dit que la serralada és el nexe comú dels territoris que tenen presncia a la trobada i que, bsicament, són Catalunya, Aragó, Navarra, el País Basc, l'Arieja, Andorra i la Catalunya del Nord. També ha detallat que s'ha buscat la "transversalitat" en les ponncies que es duen a terme entre aquest dijous a la tarda i divendres al matí. En aquest sentit, la coordinadora dels continguts del congrés, Carmina Crusafont, ha explicat que un dels objectius és el de generar "connexions" entre professionals de la comunicació que treballen en diferents zones d'aquest mbit.Per la seva banda, el vicedeg de la Facultat de Comunicació i professor de periodisme de la Universitat de Navarra, Ramón Salaverría, que ha presentat un estudi sobre l'evolució dels mitjans digitals en els darrers 25 anys, ha posat de manifest que al conjunt de Catalunya, l'Aragó, Navarra i el País Basc n'hi ha actualment 859 i que d'aquests, un 62,1% han nascut en aquest format. De fet, segons el seu informe, la proliferació d'aquest tipus de publicacions va tenir un repunt important entre els anys 2008 i 2014, en un context de crisi econmica.Salaverría ha explicat que al Pirineu hi ha molts mitjans digitals on només hi treballa una persona, ja siguin locals o especialitzats. També ha afegit que durant la prxima dcada hi ha possibilitats per a que, en diversos casos, aquests es converteixin en "hegemnics". La seva investigació també conclou que a les zones on hi ha diversitat lingüística creix el nombre de mitjans digitals respecte a d'altres territoris.El congrés, al qual hi participen més d'una seixantena de persones procedents de fora de Catalunya, ha estat un projecte desenvolupat en xarxa amb l'impuls de l'AMIC i la participació de les associacions basques (HEKIMEN i TOKIKOM), a més de professors d'universitats i la dinamització per part de Meditic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés