Publicado 30/1/2019 9:33:40CET

El Servei Catal de Trnsit estudia habilitar un carril per a motocicletes a la C-58

La mesura permetria descongestionar la via i aportar major seguretat als vehciles de dues rodes

ACN

Sabadell.-El Servei Catal de Trnsit podria crear un carril exclusiu per a motocicletes a la C-58, en la zona que enllaa l'autopista vallesana amb Barcelona. Segons han explicat fonts de l'organisme, es tracta d'un projecte que encara est en "fase d'estudi" i sobre el qual no hi ha una "decisió definitiva". Amb tot, apunten que aquesta via "és una de les candidates més importants" per acollir aquesta prova pilot. Tampoc han concretat si la mesura s'executaria mitjanant un carril específic amb separació inclosa, o si les motos podrien utilitzar el vorals, tal i com el RACC va proposar el mes de maig de 2018. L'actuació permetria descongestionar la autopista i aportar major seguretat als vehciles de dues rodes.

La xifra de persones que cada dia es desplacen fins a Barcelona amb moto s'ha disparat un 41% des de l'any 2008, segons l'informe 'Desplaament amb motocicleta als accessos de Barcelona', que el RACC va fer públic l'any passat. Tot i que aquests vehicles només representen el 15% del trnsit en els accessos a a la capital catalana, registren el 41% dels accidents greus o mortals. La mesura que est estudiant el Servei Catal de Trnsit permetria descongestionar una de les vies d'accés a Barcelona més importants pels conductors que venen del Valls Occidental, el Bages i el Bergued. Es calcula que la C-58, a l'entorn de la capital catalana registra més de 160.000 vehicles diaris de mitjana. Alhora, la creació d'un carril només per a motocicletes, milloraria la seguretat pels usuaris d'aquesta tipologia de mitj de transport. Tot plegat quan falta menys de mig any perqu les obres d'ampliació i millora dels accessos de la C-58 en el tram entre Terrassa i Badia del Valls finalitzin. Aquests treballs consisteixen en l'eixamplament de la calada per formar un tercer carril de 4,2 quilmetres, poc després de l'accés de Terrassa est, fins a enllaar amb el que ja existeix, a l'altura de Sabadell centre. A més també s'est fent un quart carril discontinu per facilitar les incorporacions i sortides. La segona actuació que s'esta desenvolupant és en sentit Barcelona i afecta el tram entre el nus de Sant Pau, al terme municipal de Sabadell, i l'enlla amb l'AP-7 i la B-30. Aquí, s'estan construint dos carrils més de 1,8 quilmetres de longitud per facilitar les incorporacions des de Sabadell i la Universitat Autnoma de Barcelona (UAB), i també per agafar les sortides cap a Girona i Tarragona de l'AP-7 i la B-30.Tot i que la C-58 és "una de les candidates més importants" per acollir aquest carril exclusiu per a motocicletes, també hi ha sobre la taula altres vies. Anys enrere, per exemple, s'havia parlat de la B-23, tot i que és una carretera que espera un carril bus-VAO des de fa temps, amb un projecte redactat pel departament de Territori.