El ministre de Foment ha respost a la petició que la va fer arribar l'alcalde Àngel Ros, segons han informat des de la Paeria
ACN
Lleida.-El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha comunicat a l'alcalde de Lleida la possibilitat que l'EVA, el nou servei ferroviari d'Alta Velocitat de baix cost, pari a Lleida en funció de l'experiència pilot que es desenvoluparà el primer trimestre del 2019 en la línia Madrid-Barcelona. Des de la Paeria han explicat que De la Serna ha contestat la petició que li va adreçar Ros el 6 de febrer passat destacant "la importància que té l'Alta Velocitat, no només per a Lleida, sinó per a totes aquelles ciutats a les quals ha arribat i per a les que arribarà, com a element impulsor de la cohesió territorial i dinamitzador del desenvolupament". Àngel Ros va traslladar al ministre de Foment la importància que té per les comunicacions l'aturada a Lleida, "per la seva capitalitat en sectors "tan importants per a l'economia de Catalunya i de tota Espanya com la ramaderia, l'agricultura i, molt especialment, dins d'aquests sectors, de la fruita i el porcí, dels quals som líder europeus".
Ros també va recordar a De la Serna que altres àmbits vinculats al sector primari com "l'oli, el vi, els cereals, farratges, la maquinària i la tecnologia agrícola, que es produeixen a Lleida, són també fonamentals per al sector agroalimentari català i de tot Espanya". Així mateix, l'alcalde de Lleida va traslladar al ministre "l'èxit del pas de l'AVE per Lleida", la primera ciutat catalana que va tenir aquest servei, amb prop de 10 milions de viatgers entre 2003 i 2017.De la Serna va presentar fa unes setmanes al Prat de Llobregat el nou servei d'alta velocitat que serà un 25% més barat que l'AVE amb previsió d'estrenar-lo d'aquí un any. Tindrà cinc freqüències diàries per sentit i estació final al Prat de Llobregat amb una única parada durant el trajecte, a l'estació del Camp de Tarragona. Aquest servei que s'anomenarà EVA, vol complementar l'AVE i no substituir-lo, segons va deixar clar el ministre, ja que s'aposta per un nou concepte de viatge pensat per a usuaris, principalment joves, que demanen immediatesa, personalització i pagar només pels serveis que necessiten. Els bitllets d'aquest nou tren només es podran comprar per internet i els combois permetran que grups de sis persones es puguin asseure juntes. També hi haurà espais específics per a mascotes o per guardar material esportiu.