Publicado 12/2/2019 12:25:02 +01:00CET

Semaf demana una investigació "transparent" i "efica" de l'accident de la setmana passada a l'R4

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Renfe es manté a l'espera de les mesures de seguretat que es poden implantar per evitar un altre sinistre

ACN

Barcelona.-El maquinista i portaveu de Semaf, Lluís Moyano, ha demanat aquest dimarts que la investigació oberta després de l'accident de l'R4 de divendres passat, en qu va morir la conductora d'un tren després d'un xoc amb un altre comboi i diverses persones van resultar ferides, sigui "transparent i efica" i que un cop detectades les "deficincies" es resolgui i es pugui reprendre el servei amb "total normalitat i seguretat". "El pilar bsic d'aquesta empresa és la seguretat. El nivell és molt alt i ha de seguir sent el mateix i fins que no hi hagi determinació clara del qu ha passat no es podr reprendre el servei", ha afegit Moyano, un cop aquest dilluns a la nit Renfe decidís no restablir-lo. Per la seva banda, el portaveu de la companyia, Antonio Carmona, ha comentat que han de ser "garantistes" amb els conductors i ha explicat als tcnics quines mesures cal adoptar que permetin la circulació entre Maresa i Sant Vicen de Castellet.

Moyano ha assenyalat que els maquinistes van decidir no tornar a cobrir aquest servei després de la reunió dels delegats de prevenció laboral i per evitar un "perill greu imminent". Tot i així, no ha precisat quines són les manques de seguretat un cop fets els treballs per reparar la zona de l'accident i ha recordat que hi ha una investigació en marxa. El portaveu de Semaf també ha destacat que la seguretat és un "pilar bsic" de Renfe i que el nivell "és molt alt i ha de seguir sent el mateix".Moyano també ha comentat la necessitat de resoldre les deficincies de seguretat, ja sigui amb mesures transitries per després aplicar les definitives, per que, en definitiva, "garanteixin la seguretat de treballadors i viatgers". Crítiques a la manca d'inversionsMoyano ha criticat que en els darrers hi hagi hagut una "manca d'inversions" en la xarxa ferroviria convencional a favor de l'AVE. "Estem reclamant millores i inversions perqu les tecnologies canvien i tot es pot millorar", ha subratllat.Per la seva banda, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha explicat que l'empresa va escoltar les reivindicacions dels treballadors. "Hem de ser garantistes i per aix hem demanat que es determini quines mesures s'han d'adoptar per evitar que aix es repeteixi", ha indicat. Segons Carmona, Renfe est a l'espera que els tcnics, a partir de les dades recopilades de l'accident, determinin les mesures que cal adoptar per garantir la seguretat dels passatgers i treballadors. "Mentrestant, demanarem que s'implantin mesures de seguretat complementries per tal de permetre restablir el servei normal entre Sant Vicen de Castellet i Manresa", ha afegit Carmona, que no ha volgut establir una estimació de quan les investigacions podrien finalitzar i el servei pugui quedar normalitzat "No volem córrer perqu primer és la seguretat de les persones", ha finalitzat.