Publicado 25/02/2019 15:15

Seat presenta el model Minimó, un cotxe urb 100% elctric i connectat amb 5G

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Ocupa una tercera part d'un vehicle normal i est especialment pensat per a les empreses de 'car sharing'

ACN

Barcelona.-Seat ha presentat aquest dilluns al migdia el seu nou model Minimó, un vehicle urb 100% elctric i connectat amb 5G ideat per millorar la mobilitat a l'interior de la ciutat. De 2,5 metres de longitud i 1,24 d'ample, té capacitat per a dues persones, ocupa 3,1 metres quadrats i se'n poden aparcar tres en una plaa de vehicle normal. El nou vehicle de Seat est especialment pensat per a les plataformes de 'car-sharing' de les grans ciutats. Segons el president de Seat, aquestes plataformes de mobilitat "marcaran el futur de la circulació a les ciutats" ja que el trnsit als centres urbans es restringir i "només uns pocs operadors podran oferir mobilitat".

Els responsables de Seat han explicat que el nou vehicle vol "combinar el millor del cotxe i la moto", concretament aprofitant la "seguretat" i el "confort" dels cotxes i l'"agilitat i la "facilitat d'aparcament" de les motos.Així mateix, Seat ha integrat el 'battery swap' per recarregar la bateria al complert en pocs minuts i assegurar una autonomia superior als 100 quilmetres. Aix far que no calgui traslladar els cotxes en punts de recrrega i reduir a la meitat els costos operatius del car-sharing. Segons el responsable digital de la companyia, Fabian Zimmer, l'actual sistema de crrega en els vehicles de les plataformes de mobilitat obliga a tenir aturats els vehicles 3-4 hores, un temps que en el qual "no generen diners". Per aix, ha afegit, han agafat com a model les empreses de 'moto sharing', amb mduls de bateries intercanviables. "Hem aplicat aquest concepte al Seat Minimó, que té una plataforma amb quatre mduls de bateria, que es canvien en qüestió de minuts i no cal moure'l", ha detallat.Una altra de les característiques principals del nou model de Seat és la seva connectivitat 5G, que segons ha explicat Zimmer a l'ACN, permetr reduir la latncia i reaccionar a temps a l'hora de fer una maniobra Com un gir o una frenada. El cotxe tindr uns sensors que connectaran amb d'altres installats en semfors o enmig de la ciutat i que poden alertar un conductor que un vianant est creuant un carrer. Segons ha afegit, la primera generació del vehicle, no ser de conducció autnoma.Zimmer no ha volgut avanar quan es podria comenar a comercialitzar el vehicle. "Portem temps treballant aquest concepte, hem treballat amb administracions públiques i empreses de 'car sharing' i teníem moltes ganes d'ensenyar-lo per veure com és el feedback d'un vehicle d'aquestes característiques", ha comentat.Per la seva banda, durant la presentació, el president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat que el vehicle disposar de la clau 'Digital Access', amb sistema Android, i reconixer si els ocupants tenen 16 o 18 anys i adaptar així la velocitat mxima a 45 km\/ o 90km\/h. De Meo també ha volgut deixar clar que vol que els governs locals de les ciutats siguin els seus aliats i que té pensat integrar les propostes d'autoritats públiques i ciutadans per millorar la mobilitat.Seat anuncia la creació del Metropolis:Lab a Barcelona, amb més de 100 especialistesEl president de Seat, Luca de Meo, també ha anunciat que all llarg d'aquest any la marca crear un centre de desenvolupament de software per afrontar la transformació digital de la companyia i del grup Volkswagen i que comptar amb més de 100 especialistes. Portar per nom 'Metropolis:Lab' i De Meo ha mostrat el seu desig que ja estigui operatiu en la celebració del MWC de l'any que ve.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés