Publicat 29/09/2020 13:36

Seat estudia activar un tercer torn per l'Arona i podria contractar 250 treballadors

Primer pla del president del comit d'empresa de SEAT, Matías Carnero, en roda de premsa a Tarragona en el marc del I Congrés FICA UGT de Catalunya. Imatge del 29 de setembre del 2020. (Horitzontal)
Primer pla del president del comit d'empresa de SEAT, Matías Carnero, en roda de premsa a Tarragona en el marc del I Congrés FICA UGT de Catalunya. Imatge del 29 de setembre del 2020. (Horitzontal) - Roger Segura (ACN)

El comit d'empresa diu que la producció del torn ser menor de l'habitual per que podria créixer a partir del 2021

ACN

Tarragona.-Seat vol activar un tercer torn per a la producció de l'Arona pel bon ritme de vendes d'aquest model, segons ha anunciat el president del comit d'empresa, Matías Carnero, en un congrés d'UGT FICA a Tarragona. Fonts de l'empresa confirmen a l'ACN que s'est "estudiant" l'ampliació d'un torn a la línia 1 i la contractació de personal a partir de l'octubre "si es manté la necessitat productiva actual". La decisió, que es tractar dijous en una reunió del comit intercentres, permetria contractar de forma fixa a 250 treballadors, molts dels quals actualment van a Martorell a través d'agncies temporals, segons ha explicat Carnero.

L'Arona compta amb dos torns, i la formalització d'aquest tercer es faria "a mig gas" perqu direcció i comit d'empresa volen ser "conservadors" tenint en compte la volatilitat dels mercats. "Si al 2021 la cosa segueix com avui, el torn passaria a ser complet i s'hauria de contractar més gent", ha dit Carnero. El president del comit d'empresa ha destacat la "confiana" del grup en la marca de Seat i la nova Cupra, i ha expressat el seu optimisme sobre l'evolució de l'empresa en un moment que, en el conjunt del sector, és complicat. Aquest 1 d'octubre, el nou president, Wayne Griffiths, assumir oficialment el crrec. "Tan de bo moltes empreses de l'automoció i provedors poguessin estar igual. Per provocarem un efecte cadena, i al créixer un torn farem créixer el parc de provedors que, directa o indirectament, treballen per a nosaltres", ha explicat Carnero. La previsió és que amb els torns addicionals de dissabte i aquest mig-torn de l'Arona, es puguin produir uns 7.000 cotxes addicionals fins a finals d'any. El torn de l'Arona, que no funcionar al 100%, far uns 175 vehicles al dia. El secretari general de la UGT a Espanya, Josep Maria Álvarez, ha destacat com una "boníssima notícia" l'anunci de Carnero, que considera que ajuda "a veure el futur amb esperana" en un moment complicat per la pandmia. Álvarez ha reclamat al govern espanyol que posi en marxa "com més aviat millor" la comissió que ha de treballar per la reindustrialització del país, especialment a les zones on hi ha més dificultats.