La festa incorpora nous espectacles de foc, tallers de tècniques de conreu ancestrals i un concurs de relats il·lustrats
ACN
Sant Feliu de Llobregat.-Sant Feliu de Llobregat ja ho té tot a punt per fer un salt en el temps i traslladar-se fins l’edat mitjana amb la celebració de la setena Sancti Felicis. Com cada 28 d’agost, demà dimarts la capital del Baix Llobregat celebrarà una gran festa medieval per commemorar la data en què es constata la primera referència escrita de la ciutat, l’any 1002. Inclosa enguany a l’Any Europeu del Patrimoni Cultural, Sancti Felicis incorpora aquesta vegada la recta final del nou concurs literari de relats il•lustrats Fabulas Igni, alhora que també estrenarà nous espectacles de foc i malabars, així com activitats per aprendre tècniques de conreu ancestrals. La festa l’impulsa l’entitat Calaix de Sastre i se celebrarà als jardins del Palau Falguera.
El concurs Fabulas Igni ha reunit fins mitjans d’agost els relats presentats per veïns de Sant Feliu entorn experiències vitals, i durant la Sancti Felicis es convidarà els infants de la ciutat a il•lustrar les diferents històries. Els premis d’aquest doble concurs es lliuraran a finals d’octubre, durant la festa de la Castanyada.Pel que fa als tallers de conreu, l’activitat d’Arrels & Brots oferirà durant tota la jornada dinàmiques infantils per aprendre quines són les hortalisses més conreades fa mil anys, en el marc d’una fira que inclourà diverses parades d’artesania i alimentació ambientades en plena època medieval.La festa acabarà al vespre amb un gran espectacle de malabars de foc dissenyat expressament per la companyia Lola mento amb motiu del desè aniversari de l’associació cultural Calaix de Sastre, impulsora de Sancti Felicis ara fa set anys.