La sala Hiroshima rellegeix 'El místic' de Rusiñol per confrontar contemporaneïtat i tradició a 'Illud Mysticum #SR'

Publicado 9/4/2019 16:00:47CET

El text i l'escena visual ideats per Albert Arribas i Francesc Cuéllar es presenten com dos universos separats radicalment

ACN

Barcelona.-La sala Hiroshima es qüestiona la seva pròpia essència contemporània amb l'espectacle 'Illud Mysticum #SR', un oratori dansat que rellegeix l'obra 'El místic' que Santiago Rusiñol va escriure el 1903. La sala ha unit el dramaturg Albert Arribas i el creador escènic Francesc Cuéllar per idear una obra que parteix d'una reflexió profunda entre la tradició i la contemporaneïtat. Cuéllar és qui recita tot el text de Rusiñol, un univers parlat que apareix "radicalment separat" de l'escena visual que ofereix l'obra, en què 10 intèrprets creen el material plàstic. Segons Arribas, l'obra agafa des d'una mirada "amarga" el text de Rusiñol, tal i com ho va fer ell mateix en retratar "l'últim místic", Jacint Verdaguer, víctima de la incomprensió i la hipocresia de l'època.


Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.