Publicado 28/02/2019 18:39CET

Sabaté situa al juliol la posada en marxa de la variant del corredor mediterrani entre Vandells i Tarragona

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els alcaldes de Perafort i la Secuita, partidaris duna taula unitria sobre el ferrocarril

ACN

Tarragona.-La variant del corredor mediterrani entre Vandells i Tarragona es podria posar en marxa al juliol. Aquesta es la data provisional amb qu treballa Adif, segons ha confirmat aquest dijous el subdelegat del govern espanyol, Joan Sabaté, en una visita a les obres del túnel del Coll de Lilla. El subdelegat ha defensat que lactual executiu espanyol mai havia dit que estaria enllestit a la primavera, si bé aquesta va ser la data apuntada pel comissionat del govern espanyol de les obres del corredor, Josep Vicent Boira. Tot fa preveure que podr posar-se en funcionament a partir de mitjans dany, sempre i quan no sorgeixi cap inconvenient, ha manifestat Sabaté.

El subdelegat ha recordat que lAgncia de Seguretat Ferroviria Adif encara est portant a terme la fase de proves, a la qual shauran de sumar dos mesos més de formació dels maquinistes. La infraestructura sha configurat provisionalment en doble via dample ibric, per amb travesses polivalents per moure els rails a lample internacional un cop senllesteixi el conjunt del corredor. La variant assumir els trens que ara passen pel tram de via única de la línia de la costa, que es desafectar i shaur de desmantellar fins a Salou-PortAventura, segons preveu la declaració dimpacte ambiental del projecte. El nou corredor connectar amb la línia del TAV a lestació del Camp de Tarragona i permetr escurar els trajectes entre Barcelona, Valncia i Alacant en uns 30 minuts. Per permetre que els trens circulin per la línia del TAV en ample internacional i per la variant en ample ibric, per, shauran daturar a lintercanviador de la Boella.En parallel, el Ministeri de Foment treballa actualment en la installació del tercer fil entre Vila-seca i Castellbisbal, uns treballs pensats per permetre la circulació de trens de mercaderies en ample mixt -ibric o internacional-.Perafort i la Secuita, partidaris duna taula unitria sobre el ferrocarrilAquest dijous al matí el nou corredor ferroviari ha estat el protagonista duna nova edició del cicle de jornades Bon dia Tarragona, que organitza la Cambra. Els alcaldes de Perafort, Joan Martí Pla, i de la Secuita, Eudald Roca, -els dos municipis on subica lestació del TAV del Camp de Tarragona- han estat els convidats a la trobada, juntament amb el catedrtic dEconomia Aplicada de la URV, Agustí Segarra.En aquest frum, lalcalde de Perafort ha cridat a la unitat dacció i ha proposat crear un ens integrat per alcaldes de tots els municipis afectats i tcnics, per donar solució als projectes ferroviaris del territori. La meva proposta és crear un ens amb data dinici i de finalització on es treballi a marxes forades, ha detallat Joan Martí Pla. De la seva banda, lalcalde de la Secuita sha mostrat partidari daquesta iniciativa. Eudald Roca ha opinat que cal millorar la mobilitat i disposar llanadores rpides de rodalies que enllacin amb lestació. Alhora, sha queixat que no es destini pressupost als projectes de noves carreteres cap a la infraestructura. En aquest sentit, ha criticat que la Generalitat no hagi executat encara els 2,8 quilmetres pendents del vial de Sant Ramon, del qual sen parla des del 1995. I després reclamem al Ministeri de Foment que ens faci grans obres, quan nosaltres no som capaos dexecutar 2.800 metres de carretera?, ha reblat lalcalde.De la seva banda, el catedrtic Agustí Segarra ha opinat que lestació central intermodal al sud de laeroport de Reus ofereix la millor ubicació per tal de captar la major massa crítica de passatgers de ferrocarril. Segons Segarra, lactual oferta no fomenta la mobilitat en tren dins la segona rea metropolitana de Catalunya.El catedrtic dEconomia Aplicada ha destacat que el ferrocarril és clau per generar llocs de treball i ha lamentat que el territori ha perdut capacitat datracció de negoci en els darrers anys. Hem passat destar per sota la mitjana catalana en termes datur a estar quatre punts per sobre, ha alertat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés