Publicado 13/11/2020 16:33

La ruta cicloturística de la vall del Sió discorrer per una quinzena municipis de la Segarra, l'Urgell i la Noguera

Plnol del recorregut de la nova ruta cicloturística de la vall del Sió. (Horitzontal)
Plnol del recorregut de la nova ruta cicloturística de la vall del Sió. (Horitzontal) - Cedida per Territori i Sostenibilitat (ACN)

Territori presenta a alcaldes de la zona l'estudi del nou itinerari, que abasta uns 70 quilmetres de longitud

ACN

Lleida.-El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, juntament amb el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha presentat aquest divendres a alcaldes de la Segarra, l'Urgell i la Noguera, l'estudi, que est en fase avanada de redacció, de la ruta cicloturística de la vall del Sió. Aquesta actuació consisteix en la configuració d'un nou itinerari per a bicicletes i vianants que posi en valor el territori de la vall d'aquest riu, d'uns 70 quilmetres de longitud, que abasta una quinzena de municipis d'aquestes comarques. D'altra banda, Territori i Sostenibilitat també est treballant a les comarques lleidatanes en la ruta dels Llacs, de Lleida a la Pobla de Segur.

La nova ruta de la vall del Sió contribuir, a la vegada, a conformar una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya, mitjanant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament, i ja en servei en el tram Lleida- Cervera. Aquest recorregut travessar zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferir una visió privilegiada de l'entorn més lluny, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques. A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari, segona ha remarcat Gavin. D'aquesta manera, es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres, i la ruta dels Castells. En aquests moments, Territori i Sostenibilitat est enllestint una proposta de traat, per tal de consensuar-lo amb els municipis implicats. Els principals criteris en el disseny d'aquesta ruta són l'aprofitament de vies verdes o camins pedalables ja existents i degudament senyalitzats; l'aprofitament de camins rurals o forestals en servei, fora de les rees urbanes i de les gran vies de comunicació, i l'aprofitament de tram de carreteres, on no s'ha trobat alternativa, una intensitat de trnsit inferior a 500 vehicles diaris. L'estudi preveu la possibilitat de desenvolupar aquesta ruta per fases. Un cop definit el traat, es documentaran les característiques físiques de la ruta plantejada (perfil longitudinal, tipologia i estat del paviment, obres de drenatge i de fbrica incloses a l'itinerari, entre altres aspectes), i es definir una proposta d'actuacions, fonamentalment senyalització, punts de descans i resolució de punts de discontinutat, inclosa la seva valoració econmica, segons ha explicat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés