Publicat 05/09/2017 13:58

Ros descarta anar a Barcelona l'11 de setembre per "incompatibilitat horària" ja que ha de ser als actes de Lleida

Sobre el referèndum de l'1-O insisteix que actuarà sempre dins la legalitat i recorda que només 9 dels 41 col·legis electorals són de propietat municipal

ACN

Lleida.-L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha descartat assistir a la manifestació de Barcelona l'11 de setembre així com a cap acte que s'hagi organitzat per la Diada fora de la ciutat de Lleida per "incompatibilitat horària", ja que ha de ser present, ha dit, als actes institucionals programats a Lleida. Pel que fa al referèndum de l'1-O ha insistit que, en cas que finalment es convoqui, actuarà dins de la legalitat i ha recordat que només 9 dels 41 col·legis electorals són de propietat municipal. "No som els alcaldes aquells que deixem o no votar ni facilitem el votar o no votar. No tenim censos electorals i la majoria de col·legis electorals depenen de la Generalitat. Qui té la responsabilitat del referèndum és la Generalitat", ha explicat. Ros ho ha dit durant la roda de premsa de presentació de les activitats que es faran a Lleida amb motiu de la celebració de la Diada.

D'entre elles, aquest dimarts s'han començat a repartit gratuïtament als ciutadans senyeres a l'Ajuntament de Lleida i als Centres Cívics. Dimecres al vespre està prevista la conferència 'Periodisme i País, una reflexió', al Saló de Plens de la Paeria, a càrrec del periodista Josep Cuní, i enguany, el pregó que acompanyarà l'ofrena institucional de l'Ajuntament a la Seu Vella, que es farà a les 11h l'11 de setembre, anirà a càrrec del degà de la Facultat d'Educació, Carles Alsinet.L'acte organitzat per la Generalitat per celebrar la Diada es durà a terme el diumenge 10 de setembre a la Seu Vella de Lleida i estarà presidit pel Conseller de la Presidència, Jordi Turull. Precisament la Seu Vella és el lloc proposat per l'Ajuntament de Lleida perquè les entitats i institucions facin les ofrenes florals segueix sent enguany, com els últims set anys, la Seu Vella. Tot i això ha afegit que les entitats que ho vulguin podran seguir fent l'ofrena floral a sota la placa commemorativa a l'entrada de l'antic convent del Roser, transformat ara en Parador.

Contingut patrocinat