Publicado 27/05/2019 19:25

Robots venedors, miralls interactius i reconeixement facial: el comer del futur arriba a Retail & Brand Experience

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La primera edició de la fira acull més d'un centenar d'empreses que fan de l'eclosió digital un nou model de negoci

ACN

Barcelona.-La primera edició de Retail & Brand Experience World Congress ha obert les portes aquest dilluns al recinte de la Gran Via de Fira de Barcelona amb l'objectiu de retratar l'impacte de la revolució digital en el sector del retail i de les marques. Robots assistents en vendes, miralls intelligents i pantalles de reconeixement facial que detecten l'estat d'nim són algunes de les propostes del centenar d'empreses que participen del certamen per mostrar com seran les botigues del futur. La consellera d'Empresa i Coneixement, ngels Chacón, ha assegurat durant la inauguració de la fira que el saló contribueix a l'aspiració catalana de liderar "la nova transformació dels models productius en el sector del comer".

"Esperem que aquesta primera experincia ens posicioni com a referent europeu en aquest mbit", ha expressat Chacón, tot recordant que el Govern va destinar l'any passat 1.200.000 euros a ajudar a digitalitzar el comer. Així mateix, ha explicat que el Departament d'Empresa i Coneixement preveu engegar una prova pilot a Barcelona que oferir diversos ajuts per promoure la innovació tecnolgica en certes rees comercials.Al seu torn, la directora de la fira, Alba Batiste, ha posat en valor la "plena transformació" que est vivint el sector del retail i ha apuntat que l'objectiu del saló és demostrar que les noves tecnologies poden "canviar profundament models de negoci".Durant tres dies, la fira organitzar desenes de sessions divulgatives a crrec de més de 200 ponents, representants de marques internacionals, per explorar solucions tecnolgiques per als mbits del mrqueting digital, 'big data' o 'e-commerce', entre d'altres.Entre les innovacions, també destaquen les etiquetes intelligents, que personalitzen preus i ofertes de manera autnoma quan detecten que un producte, com ara la fruita, est a punt de fer-se malbé. També compten amb sensors que envien alertes abans que s'esgotin els productes per així poder reposar-los d'una manera més rpida.El Retail & Brand Experience ofereix una zona per a 'start-ups' que acollir una seixantena d'empreses emergents espanyoles i provinents dels Estats Units, el Regne Unit, els Pasos Baixos i Estnia. A part, el saló ha organitzat dues rutes per una dotzena d'establiments innovadors de Barcelona que lideren la renovació en l'experincia de compra.Entre els participants, hi ha companyies com Alibaba, British Airways, Levi's, Renova, Santa Eullia, Casa Ametller, Carrefour, Google o Nestlé Purina, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés