Publicat 27/10/2020 17:33

Renfe reivindica poder operar el servei de tren a l'aeroport i diu que la inversió per posar-lo en marxa seria "mínima"

La companyia argumenta que ja té el material i avisa que els túnels estan al mxim de la seva capacitat

ACN

Barcelona.-Renfe ha reivindicat poder operar el servei de tren a l'aeroport ja que la inversió per a la seva posada en marxa seria "mínima", segons han explicat fonts de la companyia de l'ACN. Renfe argumenta que ja té el material i que pot oferir aquest servei de manera "integrada" a través de l'R2, que arribaria fins a Maanet-Massanes, i l'R4, fins a Manresa, a més de captar un major nombre d'usuaris potencials. Per la seva banda i en la mateixa línia, la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, ha avisat que si la Generalitat opera aquest trajecte com a llanadora posar en tensió la capacitat dels túnels, que ja estan al mxim de la seva capacitat, i que el nou repartiment de solcs "restaria capacitat" a la resta de línies.

Castillo ha defensat els "avantatges" que el servei fos operat de manera integrada per l'R2 i l'R4 perqu també es podrien obtenir millors freqüncies i "oferir un millor servei als ciutadans". A banda, la directora de Rodalies també ha subratllat s'intensificaria l'ús dels trens i serien "molt més eficients" perqu no caldria adquirir noves unitats ni invertir en noves estacions de manteniment que Renfe ja disposa. Després que aquest dimarts el Consell de Ministres hagi aprovat iniciar els trmits de la licitació del tram de la construcció del tram entre la línia Barcelona-Tarragona d'ample convencional fins a les terminals de l'aeroport, FGC ha anunciat que també licitava la compra de 12 trens per operar aquest servei de la línia R-Aeroport. Fonts de Renfe han afirmat que la companyia també podria comprar nou material si calgués per no el podrien posar en funcionament perqu la capacitat de les infraestructures ja operen a la seva mxima capacitat.