Publicado 17/09/2020 16:17

Realitat virtual per aprendre tcniques de suport vital a la Catalunya Central, un projecte pioner impulsat per l'ICS

Pla general d'un professor i una alumna amb les ulleres virtuals fent un massatge de reanimació durant una classe el 17 de setembre del 2020. (horitzontal)
Pla general d'un professor i una alumna amb les ulleres virtuals fent un massatge de reanimació durant una classe el 17 de setembre del 2020. (horitzontal) - Cedida a l'ACN per l'ICS (ACN)

Comenar el mes vinent amb l'objectiu de millorar la formació d'una manera "immersiva i motivadora"

ACN

Sant Fruitós de Bages.-La Gerncia Territorial dAtenció Primria de lICS a la Catalunya Central és pionera a Catalunya en la utilització de la realitat virtual com a metodologia docent en la formació en suport vital bsic. El programa, que comenar el mes vinent amb l'ús d'ulleres virtuals, permet situar lalumnat davant situacions que, per la seva complexitat o perill, són difícils de gestionar en un entorn daprenentatge i aporta una "experincia formativa integral, immersiva i motivadora". Segons els impulsors, aquesta tecnologia permet consolidar de forma més eficient els coneixements adquirits i "retenir" millor l'aprenentatge a partir de l'experincia i no pas els mtodes clssics d'observació i escolta.

La nova metodologia suposa un "gran salt qualitatiu" en laprenentatge daquelles rees en qu els coneixements són difícils de visualitzar si no es fan en un entorn de simulació, detallen des de la Gerncia Territorial d'Atenció Primria de l'ICS a la Catalunya Central. Lobjectiu és augmentar la qualitat de la formació i que els professionals datenció primria del territori es familiaritzin amb les noves tecnologies docents, entre les quals la realitat virtual i la realitat augmentada milloraran les competncies i habilitats dels professionals, cosa que impactar directament en la salut de la ciutadania. La metodologia emprada consisteix en la utilització de les ulleres virtuals a través de les quals lalumnat viur experincies reals i que permetr als docents avaluar els coneixements adquirits a través dun sistema destadístiques que recull i valora els resultats obtinguts. Així mateix, els docents també podran participar en la millora contínua dels materials didctics a través de la collaboració amb LUDUS, que subministrar el programari que aportar experincies i proposar nous escenaris de simulació. LICS ha escollit la tecnologia de LUDUS Global, la primera plataforma de formació en realitat virtual, per a la capacitació i lentrenament en matries de seguretat i salut. Pertany a lecosistema Wayra, la xarxa dinnovació oberta de Telefnica, present en set hubs dinnovació a deu pasos dEuropa i lAmrica Llatina.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés