"Quan cali la idea que es podrà conduir 10.000 quilòmetres per 50 euros canviaran les tendències de consum"

Publicado 9/10/2019 15:54:59CET
Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

El vicepresident d'Anfac demana un "marc únic d'actuació" en les diferents regulacions contra el canvi climàtic

ACN

Barcelona.-El president de Volkswagen Group Espanya Distribució, Francisco Pérez Botello, ha assegurat aquest dimecres, en referència a la implantació del vehicle elèctric en els pròxims anys, que quan els ciutadans comencin a ser conscients que "es podrà conduir 10.000 quilòmetres per 50 euros canviaran les tendències de consum". Pérez Botello ha posat com a exemple a l'arribada del dièsel dècades enrere quan només l'utilitzaven els transportistes i els taxistes. "Després, la gent el va relacionar amb un baix consum vam veure el 'boom del dièsel, passarà quelcom semblant", ha argumentat el directiu de Volkswagen que ha estat un dels ponents en la jornada de Fecavem 'Present i futur de l'automòbil". En el mateix debat, el vicepresident d'Anfac, Mario Armero, ha reclamat unitat tant en el sector per afrontar els canvis derivats de la descarbonització com un "marc únic d'actuació" contra el canvi climàtic davant la diversitat actual en funció del territori.

En aquest sentit, Armero ha criticat la diversitat de regulacions que hi ha ara a l'Estat i que la "confusió" que generada fins ara ha fet que, per exemple a Catalunya, les vendes dels vehicles més antics de deu anys hagi crescut un 20%. El vicepresident d'Anfac ha elogiat, d'altra banda, l'Ajuntament de Barcelona per utilitzar com a referència les etiquetes de la DGT en la futura Zona de Baixes Emissions (ZBE) que entrarà en vigor el pròxim 1 de gener.El representant dels fabricants ha subratllat que actualment es poden comprar "cotxes excel·lents en innovació, tecnologia i a preus raonables" i ha insistit en la necessitat de dur a terme una "transició ordenada cap a la descarbonització". "Hem treballar més units tot el sector perquè separat pintem menys", ha reclamat Armero, qui també ha comentat que cal fer "un esforç de comunicació" i dirigir-se a l'administració amb "plantejaments raonables".El vicepresident d'Anfac també ha llençat un missatge d'optimisme i ha demanat "no caure en l'alarmisme". Si bé ha admès un descens de les vendes d'un 4%, fins als 2,8 milions d'unitats, també ha ressaltat que el descens ha estat menor que en altres països europeus. "La indústria és resilient", ha assenyalat.Preocupació pels pocs punts de recàrregaArmero també ha expressat la seva preocupació pels pocs punts de recàrrega existents i ha posat l'exemple d'un conductor que va recórrer el trajecte entre Madrid i Cadis en 25 hores. "Aquesta és la realitat ara mateix", ha assenyalat el representant dels fabricants. Ha afegit que d'aquest aspecte se n'hauria d'encarregar l'administració estatal i les empreses elèctriques. Així mateix, ha revelat que actualment la fiabilitat de trobar un punt de recàrrega és del 60% i que amb eines com el 'big data' aquest índex hauria de ser molt més elevat.En la mateixa línia, el president del Grup Volkswagen Distribució a l'Estat, Francisco Pérez, ha reclamat que es "faci un pas més" per eliminar la burocràcia en els permisos per instal·lar més punts de recàrrega. "N'hi ha milers a l'espera d'una determinada autorització o d'un paper", ha lamentat.Pere Navarro: "El repte és ser bons en mobilitat"En una altra de les intervencions, sota el títol de 'Nova Mobilitat', el director general de la DGT, Pere Navarro, ha reivindicat el lideratge de l'Estat en el sector de l'automoció i en la seguretat vial. "Si som bons en la seguretat vial i l'automoció, el repte és ser bons en la mobilitat" ha comentat Navarro, que també ha assegurat que les infraestructures són "excepcionals" en comparació a altres països europeus.El director de la DGT ha subratllat que una altra de les apostes actuals és el vehicle connectat. "Hi estem molt compromesos perquè suposarà un immens salt endavant per evitar accidents", ha assegurat. Segons ha dit, després de portar "50 anys culpant el conductor" dels accidents, els nous vehicles permetran evitar que una distracció o que el conductor estigui begut acabi en accident mortal.D'altra banda, Navarro ha garantit que les etiquetes de les emissions, ja que en cas contrari augmentaria la confusió i la incertesa, dos estats als què els ponents de diverses de la taules s'han referit al llarg de la jornada. Amb tot, el director de la DGT també ha conclòs que el secret per assolir el repte de la mobilitat i els cotxes connectats és "anar junts". "El problemes ja venen de fora", ha finalitzat.