Publicado 13/05/2019 14:27

Un projecte europeu amb investigadors catalans desenvolupa una bateria per a cotxes elctrics més lleugera i eficient

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els impulsors preveuen que la innovació sintegrar al mercat en 5 anys

ACN

Barcelona.-El projecte ALISE ha presentat aquest dilluns a la seu de la Comissió Europea a Barcelona una demostració duna bateria per a cotxes elctrics després de quatre anys dinvestigació. Els investigadors, coordinats des de Catalunya, han aconseguit arribar a una tecnologia més lleugera de la que hi ha al mercat, per el coordinador del projecte ALISE del centre tecnolgic Leitat, Christophe Aucher, ha afirmat que encara queda molt camí per poder posar la bateria dins dun cotxe i ha marcat 5 anys com a moment per a la seva integració al mercat. El projecte sha coordinat des de Catalunya a través del centre tecnolgic Leitat i compta amb la participació de les empreses Idneo, Ficosa i Seat com a socis locals.

Durant la presentació dels resultats del projecte, el director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Ferran Tarradellas, ha afirmat que dos teros del creixement de la UE són innovació. Tarradellas ha defensat que el projecte ALISE contribueix a complir amb els objectius de leconomia circular perqu permet donar un nou ús a un subproducte industrial com és el sofre.Un dels avantatges de la bateria de liti-sofre, comparada amb la bateria de liti-ió, és que lautonomia (número de quilmetres) va en augment del 10%, i els investigadors preveuen que, a cinc anys vista, la tecnologia podr arribar a doblar lautonomia i evolucionar de 100 a 200km. Per altra banda, la reducció del pes de la bateria és un altre punt que han destacat, ja que han aconseguit disminuir-lo un 15%, i asseguren que en un futur la bateria podria pesar la meitat del que pesa el prototip actual. El coordinador del projecte ALISE del centre tecnolgic Leitat, Christophe Aucher, ha afegit que no només és necessari omplir els carrers de cotxes elctrics per millorar el medi ambient, sinó que també és necessari resoldre un tema econmic. Aucher ha explicat que els pasos europeus posen taxes per gram de CO2 produt, i ha alertat que si els productors de cotxes no implementen energia neta a les seves bateries, les empreses no podran pagar les taxes. Per aquest motiu, el coordinador del projecte ha lamentat que si aix passa es tancar un sector tan important a Europa com és l'automoció.En aquest sentit, Aucher ha explicat que falta reforar el cicle de vida de la bateria, que a lhora de carregar agafa una alta temperatura. És per aix i altres millores que la producció real de la bateria es realitzar en cinc anys, segons les prediccions dels investigadors del projecte.ALISE és un projecte finanat per la Comissió Europea amb quinze socis darreu dEuropa entre universitats, centres de recerca i empreses de cinc estats membres de la Unió Europea (Itlia, Regne Unit, Espanya, Alemanya i Frana). El projecte ALISE porta quatre anys en el desenvolupament duna bateria lite-sofre amb una energia de 310Wh\/kg per a cotxes elctrics o híbrids recarregables. Aquest projecte té un pressupost de 6,89 milions deuros, finanat pel programa Horitzó 2020 de la UE.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés