Publicado 20/08/2019 13:54

Un projecte dintelligncia artificial de la UOC pretén reduir els suspensos i l'abandonament a la universitat

L'estudiant tindr un mentor virtual que l'acompanyar, l'animar i li recomanar qu pot estudiar i com ho ha de fer

ACN

Barcelona.-Un projecte de l'eLearn Center de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) permetr a través de la intelligncia artificial la creació dun mentor virtual per als estudiants, cosa que permetr reduir els suspensos i labandonament a la universitat. La idea del projecte, que s'emmarca dins del programa Soul University, es desenvolupar durant els prxims deu anys un tutor intelligent que atengui els alumnes de la UOC les 24 hores del dia els set dies a la setmana. Segons expliquen responsables del projecte, la intelligncia artificial (IA) permetr entre daltres predir quines matries completen el currículum dels estudiants, quines són les seves habilitats o quines assignatures han de cursar per a arribar als seus objectius.

Aquest projecte pren exemple daltres que utilitzen l'analítica d'aprenentatge (learning analytics) per millorar les notes dels estudiants i reduir la taxa d'abandonament. Un daquests projectes és el de la universitat nord-americana Purdue, a l'estat d'Indiana, on fa anys que permeten als professors fer servir les dades dels alumnes per enviar notificacions en temps real. Recopilant dades demogrfiques, historials acadmics o l'esfor de l'estudiant, el sistema permet fer intervencions semiautomtiques als alumnes per a resoldre els problemes acadmics que puguin tenir. Després de la implantació d'aquest projecte, es va detectar un increment de les notes dexcellent fins a un 13,84%, una disminució de les notes daprovat fins al 9,38% i una baixada dels suspesos fins al 9,40%.El projecte de la UOC permetr oferir un aprenentatge més personalitzat a cada estudiant i s'aplicar fonamentalment en tres nivells. El primer comenar quan l'estudiant s'informa de les opcions formatives. En aquest moment, segons el seu perfil i les dades d'altres estudiants recopilades per la IA, rebr recomanacions de quins graus, msters o cursos són els més adequats per a ell. El segon nivell d'intervenció tindr lloc en el campus, on la gestió de dades permetr proposar quantes assignatures caldria estudiar i quines haurien de ser per a assegurar l'aprovat. I finalment, el tercer nivell sesdevindr en cada curs i en cada assignatura per tal que lalumne estigui assistit en tot moment.A més de tot aix, els investigadors expliquen que aquest mentor podria anar més enll de lobtenció de la titulació per part de lestudiant, ja que podria romandre adormit per si lestudiant decideix reprendre més endavant els seus estudis o perqu li recomani nova formació acadmica per a millorar el seu currículum o adaptar-se a nous entorns laborals.Pel que fa al format que tindr aquest mentor, els investigadors encara no han definit quina ser la seva forma tot i que assenyalen que podria ser una aplicació mbil amb accés per xat de text o de veu (com Alexa o Siri). A més a més, els responsables també afirmen que aquesta intelligncia artificial ser ubica, és a dir, que donar suport a lalumne en qualsevol lloc i en qualsevol moment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés