Els responsables de la infraestructura tarragonina aposten per implementar un sistema "ferroport eficient i competitiu" que agilitzi el flux de mercaderies
ACN
Tarragona.-El president del port de Tarragona, Josep Maria Cruset i el director general, Ramon Ignacio García han mantingut aquest divendres al matí amb representants d'ADIF la primera reunió del grup de treball conjunt per millorar les connexions i la logística ferroviria i porturia. En un comunicat, el port remarca que en la trobada s'ha abordat l'augment de la collaboració per posar en marxa els sistemes de cooperació que permetin una operativa més eficient del ferrocarril, tant dins de l'mbit portuari com en termes de connexió del port amb la xarxa general de ferrocarril, l'arribada del tercer fil o el corredor mediterrani. Aix se sintetitzaria amb la posada en marxa d'un sistema "ferroport eficient i competitiu", que permetria optimitzar el transport de mercaderies per via frria des del port cap a la resta de la península i cap a la resta d'Europa.
Aquest sistema implica la implementació duna operativa conjunta del Port i ADIF a partir d'una confluncia tcnica i tecnolgica que permeti optimitzar la operativa intermodal. La implementació d'aquest sistema, apunten, reduiria els temps de crrega i descrrega, els temps despera, les incidncies, etc. que podrien arribar a produir-se si no existeix una total coordinació entre els dos mbits, portuari i ferroviari. Tot aix, asseguren els responsables del port, en el context de la prevista posada en funcionament del tercer fil "en pocs anys", fet que permetria la infraestructura tarragonina "competir" amb les del nord d'Europa i permetre un major trfic de mercaderies cap al centre de la península connectant les terminals intermodals de La Boella -ja operativa- i de Guadalajara-Marchamalo -en projecte-.Els responsables de la infraestructura tarragonina han expressat la bona sintonia i la collaboració amb el gestor d'infraestructures ferroviries, responsable de l'operativa dels tres que treballen a la zona porturia. El grup de treball, segons el port, respon a l'inters de la Comissió Europea i la xarxa transeuropea de transports (TEN-T) per Tarragona, que ha d'esdevenir un node estratgic pel corredor mediterrani, ja que hi conflueixen el ramal del corredor mediterrani cap al sud de la península i el ramal central amb destí Saragossa i Madrid.